روش جدید کلاهبرداری با فروش کارت طلایی خودرو

روش جدید کلاهبرداری

روش جدید کلاهبرداری با فروش کارت طلایی خودرو

 

روش جدید کلاهبرداری با فروش کارت طلایی خودرو

امدادخودرو جعلی با نشانی مشابه سایت ثبت‌نام یارانه با رانندگان تماس می‌گیرد و با وعده‌های فریبنده مانند ۵‌سال خدمات رایگان تعمیر، کلاهبرداری می‌کند. این یکی از تازه‌ترین ترفندهای سودجویانی است که با عنوان امدادخودرو پایشان به بازار کالا و خدمات باز شده است.

ویژگی‌های این کلاهبرداری تازه
تلفن زنگ می‌خورد و خانمی آن‌سوی خط می‌گوید با پرداخت ١١٠‌هزار تومان، به مدت ۵‌سال از رانندگی لذت ببرید. او تأکید می‌کند از جایی به نام «دفتر نمایندگی مرکزی امدادخودرو کشوری» تماس گرفته و می‌گوید اگر کارت «مکمل امداد» را دریافت کنیم، ۵‌سال تعمیرات و خدمات رایگان از ایران‌خودرو دریافت خواهیم کرد. در کنار این خدمات، صافکاری، نقاشی و خدمات مشابه آن با ۴٠‌درصد تخفیف ارایه شده و بیمه‌نامه‌های خودرو شما، چه بدنه، چه شخص ثالث در این مدت ٣٠‌درصد تخفیف خواهد داشت. البته وقتی از اپراتور آدرس دقیق محل کار را می‌پرسیم، طفره می‌رود و بعد از اصرارهای ما آدرسی در اختیارمان قرار می‌دهد که وجود خارجی ندارد! مهمترین ویژگی این کلاهبرداری تازه تأکید سودجویان روی پرداخت نقدی توسط شما و روبه‌روی منزل‌تان است. آنها هرگز زیر بار پرداخت‌های الکترونیک نمی‌روند. این درحالی است که بنا بر بررسی‌ها این دفاتر، دفاتر متفرقه هستند که ارتباطی با شرکت امدادخودرو ندارند. در درجه نخست، امدادخودرو کارتی که روی محصولات تازه تولید خود می‌دهد، رایگان است و تا دو‌سال بدون اخذ وجه، خودرو تحت گارانتی است. ضمن این‌که دو روز قبل از تحویل کارت امدادخودرو، پیامکی روی تلفن‌ همراه مالک فرستاده و به او تذکر داده می‌شود که کارت رایگان است. از طرفی، برای دریافت کارت طلایی امدادخودرو هیچ اجباری در کار نیست.
همه چیز درباره تنها کارت صادر شده توسط امدادخودرو؛ کارت طلایی
درحالی‌که شرکت کلاهبردار مدعی شده است مامور امدادخودرو را با لباس فرم و کارت شناسایی به در منزل مشتری می‌فرستد و برای صدور کارت مکمل امدادخودرو، از مشتری ١١٠‌هزار تومان وجه نقد درخواست می‌کند؛ تنها کارتی که امدادخودرو صادر می‌کند، کارت طلایی است. این را روابط‌عمومی امدادخودرو در گفت‌وگو با «شهروند» اعلام کرده و توضیح می‌دهد: برای مشتریان امدادخودرو، تنها یک کارت طلایی صادر می‌شود که صدور این کارت کاملا رایگان بوده و حتی برای ارسال آن هم هزینه‌ای از مشتری دریافت نمی‌شود و اگر در روند صدور کارت نیز قرار باشد هزینه‌‌ای از مشترک گرفته شود، این دریافت‌ها فقط از طریق درگاه‌های اینترنتی است. گفتنی است؛ از نشانه‌های دیگر تشخیص این کارت، نماد حک شده ایران‌خودرو در پیش‌زمینه آن است. امیریان در گفت‌وگو با «شهروند» از مردم می‌خواهد پیش از آن‌که برای هر پرداختی اقدام کنند، در ابتدا نام و نشانی دقیق دفتر را از شخص تماس‌گیرنده سوال کنند.

برابر تحقیقات به عمل آمده از سوی شهروندان اخیرا افرادی از طریق خطوط تلفن با شهروندان تماس گرفته و معرفی خود به عنوان بیمه مرکزی و اعلام اینکه به دلیل عدم تصادف به شما جایزه کارت طلایی تعلق گرفته، اعلام می کند، تحویل کارت مذکور الزامی است.

وی با  اعلام هشدار به مردم و مشتریان، گفت:  افراد کلاهبردار به عنوان نماینده یا اپراتور شرکت امداد خودرو با افراد مختلف تماس تلفنی می‌گیرند و با معرفی خود به عنوان کارشناس امداد درخواست خرید کالا یا ارائه خدمات می‌کنند و متاسفانه با اطلاعاتی که از مهلت اتمام خدمات طلایی خودرو افراد دارند براحتی اعتماد افراد را جلب می کنند.
وی افزود: برخی از کلاهبرداران که معمولا افراد سابقه‌داری نیز هستند با تکیه بر روابط عمومی بالای خود و همچنین چرب‌زبانی، دارندگان محصولات ایران خودرو را تحت تاثیر خود قرار داده و به نوعی با دادن مشاوره دلسوزانه دروغین، ایشان را مجاب به همراهی با خود می‌کنند.
این کارشناس امداد به مردم و مشتریان ایران خودرو توصیه نمود: در صورتی که افراد ناشناس با آنان تماس گرفته و آنان را برای دریافت وجه به بهانه دادن سرویس های نا محدود ترغیب نمودند،  اولا”به هیچ وجه به پای دستگاه‌های خودپرداز نروند چون امکان سوءاستفاده آن زیاد است، ثانیا” پلیس را در جریان قرار دهند.
همچنین ایشان به مردم توصیه کردند برای اطلاع از هرگونه خدمات به نمایندگیهای مجاز ایران خودرو در سراسر کشور مراجعه کنند، یا به سایت ایران خودرو و امداد خودرو ایران مراجعه نمایند و یا اینکه جهت دریافت هرگونه اطلاعاتی با تلفن شبانه روزی ۰۹۶۶۴۴۰ تماس حاصل فرمایند.
مداد خودرو ایران از مردم خواست که در صورت مواجه با چنین تماس‌هایی حتما از سایت www.emdadkhodro.com استعلام بگیرند تا مطمئن شوند دفتری که از سوی آن با آن‌ها تماس گرفته شده رسمیت دارد یا خیر.
گفتنی است امداد خودرو ی ایران بارها و بارها نسبت به این موضوع اطلاع رسانی کرده‌ و به نظر می رسد وقت آن رسیده که مراجع قانونی چنین کلاه‌برداری‌هایی را جدی‌تر پیگیری کنند.
متاسفانه تا کنون هیچ مسئولی پیگیر این قضیه نبوده و حتی با تلفن به پلیس برای پیگیری و رد تلفن مذکور هیچ توجهی نصبت به دستگیری و
یا پیدا کردن رد این افراد گرفته نشده به طوری که شاهد بیشتر شدن این نمونه شکایات شده
و همچنان به کلاهبرداری خود با خیالی آسوده مشغول هستند .

۲ پاسخ

  1. opra2 گفت:

    با سلام و آرزوی موفقیت برای شما عزیز در صورتی که بنری ساخته شده می تونین برای ما بفرستین تا در سایت قرار بدهیم .حداقل کاری که می توانیم انجام دهیم .برقرار باشید .

  2. باسلام و احترام
    موسسه خیریه سگال از کودکان فلج مغزی حمایت میکند کودکانی که میتونن راه برن حرف بزنن اگر دست یاری برسه دراین راستا از شما تقاضامندیم برای تغییر زندگی یک کودک بنر یا رپورتاژ خبری این موسسه را در سایتتون به اشتراک بگذارید باشد که ان شالله در این امر خیر سهیم شوید و بانی خیر
    آدرس سایت segalcharity.org
    باتقدیم احترام
    موسسه خیریه سگال حامی کودکان فلج مغزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *