منصور پورحیدری پدر استقلال درگذشت

منصور پورحیدری

منصور پورحیدری پدر استقلال درگذشت
منصور پورحیدری درگذشت
در ادامه :

خبرگزاری ایسنا: منصور پورحیدری پیشکسوت استقلال که با عنوان پدر استقلال شناخته می شد بعد از چیزی حدود یک سال مبارزه با بیماری سرطان، در سن ۷۱ سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد.
مرحوم پورحیدری با تیم فوتبال استقلال به افتخارات بزرگی در کسوت بازیگری و مربی گری دست یافته بود.
منصور پورحیدری درگذشت
از جمله این افتخارات تجربه قهرمانی در آسیا به عنوان بازیکن و یک بار به عنوان سرمربی استقلال است. او چندین بار با استقلال قهرمانی در لیگ ایران را هم به عنوان بازیکن و سرمربی تجربه کرده بود.

منصور پورحیدری مدتی سرمربی تیم ملی ایران بود و با این تیم قهرمانی رقابت های آسیایی را بدست آورد.

منصور پورحیدری درگذشت

*زندگینامه:

منصور پورحیدری (زاده ۶ بهمن ۱۳۲۴) بازیکن و مربی سابق فوتبال و پر افتخارترین مربی تاریخ باشگاه استقلال تهران بود.

وی ابتدا در سن ۱۷ سالگی در باشگاه فوتبال دارایی بازی می‌کرد اما سپس به باشگاه تاج (استقلال) رفت و به مدت ۹ سال در تیم تاج به عنوان دفاع راست بازی می‌کرد و در سال ۱۳۴۹ عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا را به همراه تیم تاج کسب کرد.

پورحیدری در ۳۰۹ مسابقه مربی‌گری تیم فوتبال استقلال تهران را بر عهده داشته‌است و ۸۱ بار به عنوان مربی در خدمت آبی‌پوشان بود که از این لحاظ در تاریخ باشگاه استقلال رکورددار می‌باشد. پورحیدری همچنین رکورددار مربی‌گری در شهرآورد تهران است. منصور پورحیدری همچنین دارای یک رکورد دیگری هم هست او تنهاکسی هست که هم به عنوان بازیکن هم به عنوان مربی توانسته قهرمان آسیا بشود وی درسال ۱۳۴۹ در حالی که یک بازیکن ۲۵ ساله بود توانست به عنوان قهرمانی آسیا برسد ویک بار هم به عنوان مربی در سال ۱۳۷۰ توانست قهرمان آسیا شود.

منصور پورحیدری درگذشت

*افتخارات:دوران بازیکنی:

سه عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های تهران

قهرمانی جام باشگاه‌های ایران
قهرمان جام دوستی و اتحاد
سه دوره قهرمان جام میلز هند
قهرمان جام تخت جمشید

مقام سومی جام باشگاه‌های آسیادوران مربی‌گری:

سه دوره قهرمانی باشگاه‌های تهران با استقلال: ۱۳۶۲، ۱۳۶۴، ۱۳۷۰

دو دوره قهرمانی در رقابتهای لیگ ایران (لیگ قدس و لیگ آزادگان) با استقلال: ۱۳۶۹، ۱۳۸۰
قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا با استقلال: ۱۹۹۱
دو دوره قهرمانی جام حذفی ایران با استقلال: ۱۳۷۵، ۱۳۷۹
نایب قهرمانی و مقام سومی جام باشگاه‌های آسیا با استقلال: ۱۹۹۲، ۲۰۰۲
قهرمانی در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ به همراه تیم ملی فوتبال ایران
بیوگرافی و مروری بر زندگی منصور پورحیدری

منصور پورحیدری بزرگ مرد فوتبال ایران در سن ۷۱ سالگی درگذشت. نگاهی به کارنامه پر افتخار این مرد بزرگ و متواضع نشان دهنده میزان دِین فوتبال ایران به اوست.

منصور پورحیدری پیشکسوت بزرگ فوتبال دار فانی را در هفتاد و یک‌سالگی وداع گفت. مردی که به قول متنی که اخیرا آرش برهانی نوشته بود، کسی که هیچگاه نگفت من استقلال را قهرمان کردم. در این مطلب به مرور زندگی آن مرحوم پرداخته‌ایم. بی شک منصور پورحیدری در زندگی خود بی اشکال نبوده و به برخی مسائل او می توان انتقاداتی داشت اما این انتقادات ذره‌ای از اهمیت و ارزش او در تاریخ فوتبال ایران کم نخواهد کرد و فقدان او دردی خواهد بود که سالیان سال التیام نمی‌یابد.

منصور پورحیدری به جرات یکی از سه نفری بود که در این فوتبال حق و صلاحیت داشت راجع به همه چیز صحبت کند با اینحال هیچوقت از دایره ادب خارج نشد و هرگاه انتقادی هم نسبت به مسئله ای داشت، آن را به صورت دلسوزانه مطرح می کرد.

مرحوم حجازی در کنار منصور پورحیدری و آرش برهانی
منصور پورحیدری درگذشت

مرحوم پورحیدری در ۶ بهمن ۱۳۲۴ در خانواده‌ای ۷ نفره حوالی میدان خراسان تهران به دنیا آمد. خانواده او در ابتدای نوجوانی‌اش به محله قلهک تهران نقل مکان کردند و همان زمان‌ها بود که پورحیدری فوتبال در زمین‌های خاکی را سرگرمی‌ اصلی خود کرده بود. مرحوم پورامیر ظاهرا اولین کسی بود که استعداد پورحیدری را کشف کرد. او معلم منصور پورحیدری بود. اولین تیم رسمی پورحیدری تیم دخانیات بود که به نوعی وابسته به باشگاه دارایی محسوب می‌شد. مرحوم پورامیر منصور پورحیدری را به غلامحسین نوریان در باشگاه دارایی معرفی کرد و در سال ۴۱ پورحیدری در تیم دخانیات بازی کردن را آغاز کرد.

منصور پورحیدری در کنار مسعود مژدهی
منصور پورحیدری درگذشت

منصور پورحیدری در ابتدای دوران بازیگری‌اش در پست مدافع میانی بازی می‌کرد اما بعدا مربیانش تشخیص دادند که بهتر است از او در پست دفاع راست استفاده کند. پورحیدری زمانی که در تیم دخانیات بازی کرد، ۱۷ سال داشت و در سال ۴۵ از تیم دارایی با وجود قهرمانی در لیگ باشگاه‌های تهران، جدا شد و به تیم تاج پیوست. پورحیدری تا آخر دوران بازیگری‌اش در تاج بازی کرد و در همین تیم هم از فوتبال خداحافظی کرد.

این احتمالا قدیمی‌ترین عکس منصور پورحیدری در تیم تاج است (احتمالا عکس متعلق به اواخر دهه ۴۰ است). در این عکس کسانی مثل اکبر کارگر جم، نصرالله عبداللهی، کارو حق‌وردیان، عباس مژدهی،‌مرحوم عزت الله جانملکی، حسین فرزامی، جواد قراب و فرامرز ظلی دیده می‌شوند.

منصور پورحیدری در مقام بازیگری به چند قهرمانی دست یافت از جمله آن‌ها می‌توان به قهرمانی در باشگاه‌های تهران، قهرمانی در باشگاه‌های ایران، جام دوستی، سه دوره قهرمانی جام میلز هندوستان، سومی در جام باشگاه‌های آسیا و در نهایت قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا در سال ۴۹ اشاره کرد.
پورحیدری در کنار اکبر کارگرجم
منصور پورحیدری درگذشت
مطمئنا بزرگ‌ترین افتخار منصور پورحیدری در دوران بازیگری کسب عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا در سال ۱۳۴۹ بود جایی که در کنار افرادی مثل مرحوم ناصر حجازی، مرحوم غلامحسین مظلومی، جواد قراب، اکبر کارگر جم، کارو حق‌وردیان، مرحوم عزت جان ملکی، مسعود معینی، علی جباری و… توانست این عنوان را به دست بیاورد.
اولین قهرمانی استقلال در آسیا در سال ۱۹۷۰ میلادی
منصور پورحیدری درگذشت
در این عکس منصور پورحیدری، علی جباری، مرحوم غلامحسین مظلومی و …. را می‌توان مشاهده کرد.

منصور پورحیدری در سال ۵۴ و در سن ۳۰ سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. وی در همان سال با خانم دکتر فریده شجاعی که آن روزها عضو تیم بسکتبال تاج بود، ازدواج کرد که حاصل این ازدواج یک دختر و یک پسر به نام‌های عسل و علی است.پورحیدری و بازیکن داربی‌ها

منصور پورحیدری ۱۱ بار به عنوان بازیکن تجربه بازی در داربی پایتخت را دارد. او ۵ بار با پیراهن استقلال برابر پرسپولیس به پیروزی رسید، سه بار طعم شکست را تجربه کرد و سه بار هم تجربه تساوی برابر پرسپولیس را دارد.

منصور پورحیدری در کنار ناصر حجازی، منصور رشیدی و رضا عادلخانی
منصور پورحیدری درگذشت

آغاز دوران مربی‌گریپورحیدری بعد از کنار گذاشتن فوتبال در سن ۳۰ سالگی مدت کوتاهی دستیار رایکوف سرمربی وقت تاج شد. رایکوف تا سال ۵۳ سرمربی استقلال بود و بعد از آن علی دانایی فرد هدایت آبی‌ها را بر عهده گرفت و در همان زمان هم پورحیدری دستیار دانایی فرد بود. در سال ۵۴ جکیچ سرمربی استقلال شد و او هم پورحیدری را به عنوان دستیار خود انتخاب کرد.

اما اولین تجربه سرمربی‌گری پورحیدری در تیم امید استقلال بود. وی اولین سرمربی تیم امید استقلال هم محسوب می‌شود.

مرحوم ناصر حجازی و مرحوم منصور پورحیدری
 منصور پورحیدری درگذشت

تغییر نام تاج به استقلال

بعد از انقلاب اسلامی و شرایط انقلاب تیم تاج دچار مشکلاتی شد. منصور پورحیدری به همراه افرادی همچون عنایت‌الله آتشی، عباس کرد نوری و… نام این تیم را به استقلال تغییر داد. مرحوم پورحیدری در اظهاراتی که چندین سال پیش در این رابطه داشت اشاره کرده بود که از بین سه نام تختی، استقلال و آزادی در نهایت نام استقلال انتخاب شده بود. اولین جامی که استقلال با نام جدیدش در آن به میدان رفت، جام شهید اسفندیاری بود. شهید اسفندیاری خودش مدتی شاگرد پورحیدری بود و سابقه بازی در تیم تهران جوان را هم داشت.

منصور پورحیدری در کنار حسن روشن
منصور پورحیدری درگذشت

مربی‌گری در دهه ۶۰ و ۷۰در اکثر سال‌های دهه ۶۰ سرمربی‌گری استقلال را به طور متناوب  منصور پورحیدری و عباس رضوی در اختیار داشتند. در سال ۵۹ و بعد از جدایی پورحیدری از استقلال وی به کشور امارات رفت و در کنار جکیچ در باشگاه الاهلی امارات مشغول به کار شد. او در سال ۶۲ بار دیگر به استقلال برگشت و با این تیم به قهرمانی رسید. بدون شک بزرگ‌ترین افتخار منصور پورحیدری در دوران مربی‌گری در رده باشگاهی، قهرمانی با استقلال در جام باشگاه‌های آسیا و در سال ۱۹۹۰ میلادی بود. تیمی که در آن ستاره‌های زیادی از جمله احمدرضا عابدزاده، برادران بیانی، امیر قلعه‌نویی، مهدی فنونی‌زاده، مجید نامجو مطلق، عبدالعلی چنگیز، مرحوم رضا احدی، صمد مرفاوی، رضا حسن‌زاده، صادق ورمزیار، عباس سرخاب و… حضور داشتند و پایه‌گذار این نسل طلایی استقلال هم خود مرحوم پورحیدری بود.

البته پورحیدری کمی هم بدشانس بود. او می‌توانست در سال ۱۹۹۱ یک بار دیگر با استقلال قهرمانی آسیا را تجربه کند اما این تیم در فینال از الهلال عربستان شکست خورد تا رکورد تاریخی دو قهرمانی پیاپی در جام باشگاه‌های آسیا برای او رقم نخورد.

 منصور پورحیدری درگذشت
این تیم با هدایت منصور پورحیدری دومین ستاره آسیایی را برای استقلال رقم زد.

در این تصویر بازیکنان بزرگی مثل قلعه‌نویی، عابدزاده، برادران بیانی، رضا حسن‌زاده، مجید نامجور مطلق، صادق ورمزیار، مرحوم رضا احدی، مرفاوی، سرخاب، فنونی‌زاده، ایمان عالمی، حمید بابازاده، میرشاد ماجدی، عبدالعلی چنگیز، فرشاد فلاحت‌زاده و … حضور دارند.

پرویز مظلومی، منصور پورحیدری و بونژاک مربی مجارستانی استقلال در کنار جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا
 منصور پورحیدری درگذشت

حسرت آسیایی و تیم ملی

پورحیدری یک بار هم با استقلال به مقام سومی آسیا رسید. این اتفاق در فروردین سال ۸۱ شمسی رخ داد و بازی معروف استقلال و آنیانگ و باتلاق ورزشگاه آزادی برای هواداران فوتبال یادآور آن دوره است اتفاقی که هرچند استقلال را از یک قهرمانی دیگر در آسیا دور نگه داشت و این تیم به عنوان سومی قناعت کرد، اما حداقل سبب این شد که چمن ورزشگاه آزادی یک بار به صورت اساسی ترمیم شود.

قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران در بازی‌های بانکوک با هدایت پورحیدری در این تیم بازیکنانی مثل علی موسوی، نیما نکیسا، وحید هاشمیان، بهزاد غلامپور، علی کریمی، داریوش یزدانی، محمد خاکپور، جواد زرینچه و … حضور داشتند.

منصور پورحیدری درگذشت
یکی از نقاط عطف دوران مربی‌گری منصور پورحیدری زمانی بود که او با توصیه دوست قدیمی‌اش جلال طالبی هدایت تیم ملی فوتبال ایران را بر عهده گرفت. او این تیم را در سال ۱۹۹۸ میلادی قهرمان بازی‌های آسیایی بانکوک تایلند کرد. پورحیدری دوران خوبی را در تیم ملی فوتبال ایران پشت سر گذاشت و از به یادماندنی‌ترین نمایش‌های تیم او می‌توان به تساوی مقابل دانمارک در خاک این کشور اشاره کرد. بازی‌ای که سکوی موفقیت بزرگی برای هادی طباطبایی دروازه‌بان آن روزهای تیم ملی ایران بود.
وقتی که پورحیدری از تیم ملی به خاطر استقلال گذشت
منصور پورحیدری درگذشت

بازگشت به استقلال و بازی با ملواناما دوران پورحیدری در تیم ملی چندان ادامه دار نبود و او در یک اقدام غافلگیر کننده برای کمک به استقلال از تیم ملی کناره‌گیری کرد. در آن دوره سوکوموروخوف سرمربی روس‌تبار استقلال نتایج بدی را با این تیم می‌گرفت و بعد از دعوت علی فتح‌الله‌زاده از پورحیدری، او عطای تیم ملی را به لقایش بخشید و به استقلال برگشت. شاید اگر او در تیم ملی می‌ماند، این تیم می‌توانست در جام ملت‌های ۲۰۰۰ لبنان به قهرمانی دست پیدا کند و این حسرت تاریخی برای فوتبال ایران باقی ماند. کناره‌گیری پورحیدری از تیم ملی اوج علاقه او به استقلال را نشان می‌دهد. اما اتفاق تلخ دیگری برای او در راه بود.

منصور پورحیدری درگذشت

در خرداد سال ۸۱ استقلال با هدایت پورحیدری در یک قدمی قهرمانی در اولین دوره از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران بود. آن‌ها تنها با یک تساوی برابر ملوان می‌توانستند قهرمان شوند اما استقلال در عین ناباوری با یک گل از حریفش شکست خورد و پرسپولیس با شکست فجر سپاسی قهرمان لیگ برتر شد. منصور پورحیدری چند بار از خیانت‌هایی که به او در آن بازی شد، سخن به میان آورد اما هیچ گاه به صورت شفاف در این باره صحبت نکرد.  او در اظهار نظری در آن رابطه گفت که یک روز اتفاقات بازی با ملوان را افشا می‌کنم. روزی که بخواهم برای همیشه از ایران بروم.  متاسفانه هیچ گاه پورحیدری درباره اتفاقات آن بازی صحبت نکرد تا ابهام بزرگی در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران باقی بماند.

آخرین تجربه سرمربی‌گری استقلالپورحیدری بعد از اتفاقات دیدار استقلال و ملوان از این تیم کناره‌گیری کرد و امیر قلعه‌نویی در ادامه راه موفق شد آن تیم را به قهرمانی جام حذفی برساند. پورحیدری سال بعد به صنعت نفت آبادان رفت اما بعد از نتایج ضعیف کخ سرمربی آلمانی وقت استقلال، بار دیگر به این تیم برگشت تا به استقلال کمک کند. این آخرین تجربه پورحیدری و استقلال به صورت سرمربی بود و بعد از این پورحیدری تنها چند سال در صنایع اراک به عنوان مربی کار خود را دنبال کرد.

این سال‌ها

در چند سال گذشته منصور پورحیدری با عناوینی مثل مدیر فنی، عضو هیات مدیره و یا سرپرست در کنار استقلال بود و در این میان هواداران استقلال بیشتر او را با نام پدر استقلال می‌شناختند. بدون شک منصور پورحیدری حق بزرگی بر گردن فوتبال ایران دارد. بسیاری از نسل فعلی مربیان ایرانی شاگرد پورحیدری بوده‌اند.

مربیان ایرانی و دِین به پورحیدریپورحیدری همواره بر علم فوتبال تاکید داشته و از دستیاران خارجی مثل بونژاک و یا یورگن گده استفاده کرد. سیستم معروف ۲-۵-۳ ابتدا توسط پورحیدری و با پیشنهاد بونژاک در فوتبال ارائه شد. کسانی مثل پرویز مظلومی، حسین فرکی، جواد زرینچه، مجید نامجو مطلق، مهدی پاشازاده، صمد مرفاوی و بسیاری دیگر از مربیان فوتبال ایران، کار خود را به عنوان مربی در کنار پورحیدری آغاز کردند.

منصور پورحیدری ۳۰۹ بار به عنوان سرمربی روی نیمکت استقلال نشست و با این تیم به افتخارات قابل توجهی رسید.

منصور پورحیدری ۱۸ بار به عنوان سرمربی هدایت استقلال را در داربی‌های پایتخت بر عهده داشت که حاصل آن ۶ پیروزی، ۸ مساوی و ۴ باخت بود.

پایاناو سرانجام پس از چیزی حدود یک سال مبارزه با بیماری سرطان، جان به جان‌آفرین تسلیم کرد. ضایعه درگذشت او تا همیشه در فوتبال ایران باقی خواهد ماند. بخش بزرگی از تاریخ باشگاه استقلال که این روزها محبوب میلیون‌ها هوادار فوتبال در ایران است، مدیون زحمات منصور پورحیدری است. اهالی فوتبال بر این مطلب صحه می‌گذارند که پورحیدری زمانی که در استقلال حضور نداشت هم دلش با این تیم بود و هیچ گاه برای این تیم حاشیه‌سازی نکرد. هیچ گاه شایعات مربوط به فساد در زمینه‌های مختلف پیرامون پورحیدری مطرح نشد و مطمئنا نام او به نیکی در تاریخ فوتبال ایران باقی می‌ماند.

روحش شاد

علی پروین، درگذشت منصور پورحیدری را تسلیت گفت

 منصور پورحیدری درگذشت
اشک های تلخ همسر زنده یاد پورحیدری دربیمارستان
منصور پورحیدری درگذشت
 اولین واکنش  ها به درگذشت منصور پور حیدری

 منصور پورحیدری عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال که با عنوان پدر استقلال شناخته می شد بعد از حدود یک سال مبارزه با بیماری سرطان، در سن ۷۱ سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد. هنرمندان و ورزشکاران با انتشار پست هایی در صفحه اینستاگرام خود، نسبت به خبر درگذشت منصور پور حیدری واکنش نشان دادند.

فرشاد احمدزاده نوشت:” تسلیت به جامعه ورزش”

منصور پورحیدری درگذشت

رضا صادقی نوشت:”ادمها با شرافتشون و بزرگیهـاشون و اقتدارشون میشن برگى از تاریخ احترام یک سرزمین … فرقى نمیکنه استقلالى باشى یا پرسپولیسى ، منصورخان رو همه دوست داشتن و دارن و خواهند داشت. خدا حافظ مرد ستاره ها و افتخارات و بزرگیهـا ، تسلیت به خانواده پورحیدرى و همه هواداران و تیم استقلال بزرگ و همه ایران .. منصور خان پور خیدرى ماندنى هستى و بزرگ…””

منصور پورحیدری درگذشت

امیر جعفری نوشت:”پدر استقلال خداحافظ”

منصور پورحیدری درگذشت

بابک جهانبخش نوشت:” سلام متاسفانه اسطوره ورزش و اخلاق فوتبال ایران زمین منصور خان پور حیدرى پدر تیم استقلال از بین ما رفت روحشون شاد،یادشون گرامى از صمیم قلب به خانواده ى محترم پور حیدرى تسلیت عرض مى کنم از خداوند براشون طلب صبر و آرامش دارم.”

منصور پورحیدری درگذشت

علی انصاریان نوشت:”سلام…روحت شاد منصورخان مربى دوست داشتنى من اسطورهها نمیمیرند،،،فقط دیگه راحت میخوابن”

منصور پورحیدری درگذشت

محسن بنگر نوشت:” خدارحمت کند مرد بزرگ را”.

منصور پورحیدری درگذشت
علی کریمی، درگذشت منصورخان را تسلیت گفت
منصور پورحیدری درگذشت
 پیام تسلیت باشگاه استقلال در پی درگذشت پورحیدری
 باشگاه استقلال در پی درگذشت مرحوم منصور پورحیدری پیام تسلیتی صادر کرد.

سید رضا افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال درگذشت مرد پرافتخار فوتبال ایران را تسلیت گفت. در این پیام آمده: منصور پورحیدری مرد پر افتخار و فراموش نشدنی فوتبال ایران و باشگاه استقلال، امروز آسمانی شد.

پورحیدری چندین دهه با عناوین مختلف برای استقلال افتخار آفرینی کرد و نام خود را به عنوان یکی از بزرگان فوتبال ایران به ثبت رساند. بدون تردید خبر درگذشت ایشان، بدترین خبر ممکن برای باشگاه استقلال و هوادارانش است. این مصیبت را به جامعه فوتبال و ورزش ایران تسلیت گفته و برای مرد پرافتخار فوتبال ایران طلب رحمت و مغفرت و برای خانواده ایشان از خداوند متعال صبر مسالت دارم.

تاثر ملی‌پوشان پس از شنیدن خبر درگذشت پورحیدری

بازیکنان تیم ملی بعد از پایان تمرین امروز این تیم از خبر درگذشت پیشکسوت استقلال متاسف شدند.

منصور پورحیدری پیشکسوت باشگاه استقلال صبح امروز پس از تحمل مدت‌ها رنج و درد درگذشت. این در حالی بود که تمرین تیم ملی فوتبال همزمان با این اتفاق غمناک در ورزشگاه آزادی در حال پیگیری بود با این حال و در پایان تمرین زمانی که بازیکنان این خبر ناراحت‌کننده را شنیدند به شدت متاثر شده و درگذشت پورحیدری را تسلیت می‌گفتند.* بعد از انجام کارهای تاکتیکی بازیکنان به سه گروه تقسیم شده وی ک گروه شامل تیموریان، کامیابی‌نیا، طارمی و ابراهیمی زیرنظر کی‌روش به تمرین شوت‌زنی پرداخته و در سمت دیگر زمین شجاعیان و رضاییان به تمرین ضربات کاشته مشغول شدند و سایرین همراه با آقاجانیان سانتر از جناحین و دفاع را تمرین کردند.

* آمادگی رامین رضاییان در تمرین ضربات کاشته در نوع خود جالب توجه بود تا جایی که این بازیکن بیشتر توپ‌هایش را تبدیل به گل کرد. در این بخش زمانی که حقیقی به جای مظاهری به دروازه‌ تیم ملی آمد طرفین به کوری‌خوانی پرداخته با این حال رضاییان در این بخش نیز بیشتر توپ‌ها را تبدیل به گل کرد تا او برنده این کری‌خوانی باشد.

* کارگران ورزشگاه آزادی همچنان مشغول کار هستند و به نظر می‌رسد مرحله ترمیم برخی از صندلی‌های طبقه دوم ورزشگاه آزادی آغاز شده و حتی اینطور شنیده می‌شود که قرار است تا رساندن ظرفیت ورزشگاه به ۸۰ هزار نفر به تعداد صندلی‌های طبقه دوم اضافه شود.

 پروین: فوتبال ایران عزادار شد/ منصور با عزت زندگی کرد

علی پروین در خصوص درگذشت منصور پورحیدری پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: با اینکه منصور در بستر بیماری بود اما واقعا ازشنیدن خبر فوتش شوکه شدم.

وی ادامه داد: پورحیدری فقط متعلق به استقلال نبود بلکه او متعلق به همه مردم ایران بود و قرمز و آبی دوستش داشتند. خدا رحمتش کند و بعد از ناصر حجازی وغلامحسین مظلومی او هم ما را تنها گذاشت اما خوشحالم که با عزت زندگی کرد و با آبرو از این دنیا رفت.

پروین تصریح کرد: منصور از درد راحت شد. در این چند روز آخر واقعا اوضاع بدی داشت و درد زیادی می‌کشید. حتی وقتی به ملاقاتش رفتم اصلا اوضاع خوبی نداشت. من به همه مردم ایران تسلیت می‌گویم.

پیام های تسلیت اهالی فوتبال برای پدر استقلال
 دقایقی پیش منصور پورحیدری، اسطوره فوتبال ایران و باشگاه استقلال دار فانی را وداع گفت. در همین راستا مربیان، بازیکنان و سایر اهالی جامعه فوتبال این اتفاق دردناک را تسلیت گفتند.
منصور پورحیدری درگذشت
منصور پورحیدری درگذشت
منصور پورحیدری درگذشت
منصور پورحیدری درگذشت
 فدراسیون فوتبال درگذشت منصور پورحیدری را تسلیت گفت
فدراسیون فوتبال در پیامی درگذشت سرمربی سابق، سرپرست و پیشکسوت تیم ملی فوتبال و باشگاه استقلال را تسلیت گفت.

سایت فدراسیون فوتبال در این مورد نوشت: منصور پورحیدری سرمربی سابق و پیشکسوت تیم ملی فوتبال و باشگاه استقلال تهران در سن ۷۱ سالگی  به دلیل بیماری ساعتی پیش درگذشت.فدراسیون فوتبال این ضایعه دردناک را به خانواده محترم پورحیدری، جامعه ورزش و فوتبال ایران به خصوص باشگاه استقلال و هوادران این تیم تسلیت عرض می‌کند و از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات وبرای بازماندگانش صبر جزیل خواستار است.

از سوابق پورحیدری می توان به حضور در باشگاه استقلال به عنوان بازیکن،سرمربی و سرپرست و همچنین بازیکن،سر مربی و سرپرست سابق تیم ملی فوتبال و پر افتخارترین مربی تاریخ باشگاه استقلال تهران اشاره کرد.

پورحیدری به راستی انسانی وارسته و فهمیده بود

درگذشت منصور پورحیدری پیشکسوت باشگاه استقلال همه جامعه فوتبال ایران را تحت شعاع خو قرا داده به طور یک حتی برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات تیم پرسپولیس هم به این ضایعه تلخ واکنش نشان داد.

برانکو در پیام تسلیتی نوشته است: رفتن پورحیدری از بین مردم قطعا یک فاجعه برای ایرانی‌ها و علاقمندان به فوتبال به حساب می‌آید چرا که پورحیدری و امثال او نوابغی هستند که تکرار شدنی نخواهند بود و مطمئنا فوتبال ایران همچون پورحیدری را سال‌های سال به خود نمی‌بیند.

فقدان درگذشت پورحیدری یک ضایعه بزرگ نه تنها برای باشگاه استقلال بلکه برای کل فوتبال ایران خواهد بود که اثرات آن هیچ گاه پاک نخواهد شد. اتفاقی که امروز رخ داد یک ضایعه تلخ برای خانواده بزرگ استقلال و خانواده محترم پورحیدری بود که جای خالی او با هیچ چیزی پر نخواهد شد.

از زمانی که به ایران آمدم تا همراه با میروسلاو بلاژوویچ در تیم ملی حضور داشته باشم افتخار آشنایی با بزرگ مردی را پیدا کردم که متوجه شدم نامش منصور پورحیدری است و بدون اغراق می‌گویم در تمام این سال‌ها هیچ خاطره بدی از او پیدا نکردم و به راستی پورحیدری یک انسان فهمیده و یک جنتلمن واقعی بود. پورحیدری همیشه در ذهن من یک انسان وارسته خواهد بود که درگذشتش اثر زیادی بر فوتبال ایران خواهد گذاشت. من همواره او را انسان صادق و فهمیده می‌دیدم و حیف شد که او از بین ما رفت.

من این ضایعه دردناک را از طرف خودم، کادر فنی و دستیارانم و کادر بازیکنانم به همه مردم ایران و به خصوص خانواده پورحیدری تسلیت می‌گویم و امیدوارم روح او در آرامش باشد.

 هجوم طرفداران فوتبال به بیمارستان ایران‌مهر

منصور پورحیدری ساعاتی پیش به دیار حق شتافت و حضور وی در بیمارستان ایران‌مهر باعث هجوم طرفداران استقلال و فوتبال شد.

طرفداران تیم فوتبال استقلال که طی روزهای گذشته بارها و بارها برای پدر استقلال در مقابل بیمارستان دعا کرده بودند، امروز در خیابان شریعتی تهران و در حوالی این بیمارستان حضور پیدا کرده و خواستار خداحافظی با یکی از بزرگ‌مردان تاریخ باشگاه استقلال هستند. در این مسئولان و رفقای قدیمی منصور پورحیدری از جمله پیشکسوتان این باشگاه در محل بیمارستان حاضر شده و با همسر و پسر وی ابراز همدردی کردند.

علی و عسل پورحیدری دو فرزند منصور در این لحظات شرایط مناسبی ندارند و صدای گریه‌های آنها به میان مردم رسیده است.

همچنین تعدادی از مسئولان باشگاه استقلال به همراه کاظم اولیایی در محل بیمارستان ایران‌مهر حاضر شده و به خانواده پورحیدری تسلیت گفتند.

حسن روشن با گریه های شدید و پرویز مظلومی و کاظم اولیایی با چشمانی اشکبار به بیمارستان آمدند.

حضور پرویز مظلومی در بیمارستان ایرانمهر
منصور پورحیدری درگذشت
پورحیدری به سردخانه بیمارستان ایرانمهر منتقل شد
پیکر پیشکسوت باشگاه استقلال به سردخانه بیمارستان ایرانمهر منتقل شد.

منصور پورحیدری که مدتی به دلیل بیماری در بیمارستان ایرانهمر بستری بود، صبح امروز (جمعه) دارفانی را وداع گفت.

مسئولان بیمارستان پس از درگذشت مرحوم پورحیدری، پیکر او را به سردخانه بیمارستان منتقل کردند تا کارهای اداری مربوط به ترخیص پیکر پیشکسوت استقلال انجام شود.

هواداران زیادی با بغض و اشک مقابل و داخل بیمارستان تجمع کرده‌اند و منتظر اعلام بیمارستان برای ترخیص پیکر مرحوم پورحیدری هستند تا بلکه بتوانند مراسم تشییع پیکر او را مقابل بیمارستان انجام دهند.

حسن روشن، پیشکسوت باشگاه استقلال اولین نفری بود که در بیمارستان حاضر شد تا به خانواده مرحوم پورحیدری تسلیت بگوید. کاظم اولیایی مدیر عامل سابق آبی پوشان، سیروس دین محمدی،‌ امیدوار رضایی، بهرام افشارزاده، نصرالله عبداللهی و پرویز مظلومی هم در بیمارستان حضور یافتند.

 پیام تسلیت افتخاری و باشگاه نفت بابت درگذشت پورحیدری

مدیرعامل باشگاه استقلال درگذشت مرد پرافتخار فوتبال ایران را تسلیت گفت.

رضا افتخاری در پیام خود نوشت: منصور پورحیدری مرد پر افتخار و فراموش نشدنی فوتبال ایران و باشگاه استقلال، امروز آسمانی شد.

پورحیدری چند دهه با عناوین مختلف برای استقلال افتخارآفرینی کرد و نام خود را به عنوان یکی از بزرگان فوتبال ایران به ثبت رساند. بدون تردید خبر درگذشت ایشان، بدترین خبر ممکن برای باشگاه استقلال و هوادارانش است. این مصیبت را به جامعه فوتبال و ورزش ایران تسلیت گفته و برای مرد پرافتخار فوتبال ایران طلب رحمت و مغفرت و برای خانواده ایشان از خداوند متعال صبر مسئلت دارم.»

همچنین باشگاه نفت تهران درگذشت منصور پورحیدری را به خانواده وی، هواداران و باشگاه استقلال، جامعه فوتبال و ورزش کشور  تسلیت گفت. در بخشی از پیام این باشگاه آمده: «برای آن عزیز سفرکرده آمرزش و مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکییایی از خداوند متعال مسالت داریم. بدون تردید درگذشت منصور پورحیدری ضایعه بزرگی برای فوتبال ایران است و خدمات بی‌شمار ایشان به فوتبال را نمی‌توان از یاد برد. روحش شاد و قرین رحمت الهی باد.»

اشک‌های روشن، مظلومی، اولیایی و هواداران در بیمارستان ایرانمهر

مسئولان باشگاه استقلال، پیشکسوتان و هواداران این تیم در بیمارستان ایرانمهر حاضر شده‌اند و در سوگ پدر استقلال اشک می‌ریزند.

پس از اعلام خبر درگذشت منصور پورحیدری، پیشکسوتان فوتبال و باشگاه استقلال و همین طور هواداران فوتبال در بیمارستان ایران مهر حاضر شدند.

در حال‌ حاضر کاظم اولیایی، حسن روشن، پندار توفیقی، پرویز مظلومی، جمعی از مسئولان باشگاه استقلال و تعدادی از هواداران این تیم در بیمارستان ایرانمهر حاضر شدند و با خانواده پورحیدری ابراز همدردی کردند.

روشن و اولیایی در حالی که اشک می‌ریختند یکدیگر را در آغوش گرفتند و پس از ورود به بیمارستان به فرزندان پورحیدری و همسرش تسلیت گفتند.

لحظه به لحظه به تعداد این افراد درمقابل بیمارستان ایرانمهر اضافه می‌شود. هوادارانی که مقابل بیمارستان حاضر شده‌اند برای درگذشت پدر استقلال اشک می‌ریزند.

حسن روشن و جمعی از استقلالیها در بیمارستان ایرانمهر
منصور پورحیدری درگذشت
هم اکنون؛ جلوی درب بیمارستان ایرانمهر
منصور پورحیدری درگذشت
 تشییع پیکر مرحوم پورحیدری صبح یکشنبه برگزار خواهد شد

مراسم تشییع پیکر مرحوم پورحیدری ساعت ۱۰ صبح یکشنبه در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار خواهد شد.

منصور پورحیدری، پیشکسوت باشگاه استقلال که مدتی در بستر بیماری به سر می‌برد و با بیماری سرطان و دیابت دست و پنجه نرم می‌کرد، امروز (جمعه) در بیمارستان ایرانمهر تهران جان به جان آفرین تسلیم کرد.

بنابر هماهنگی‌های انجام شده قرار است پیکر پورحیدری روز یکشنبه از ورزشگاه شهید شیرودی تشییع شود، هر چند گفته می‌شود نظر دختر آن مرحوم هم مهم است و ممکن است به تغییر زمان مراسم بینجامد.

حضور مربی استقلال و خروج همسر پورحیدری با اشک و ناله

پس از درگذشت منصور پورحیدری پیشکسوت باشگاه استقلال و حضور پیشکسوتان فوتبال در بیمارستان ایرانمهر، علی چینی مربی تیم فوتبال استقلال نیز برای عرض تسلیت به خانواده پورحیدری در بیمارستان حاضر شد.

فریده شجاعی همسر منصور پورحیدری و نایب رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در بخش بانوان هنگام خروج از بیمارستان با اشک‌های شدید و ناله محل را ترک کرد.

هماهنگی‌های لازم برای ترخیص پیکر مرحوم پورحیدری از بیمارستان انجام شد و قرار شد آمبولانسی از در پشتی بیمارستان پیکر آن مرحوم را به بهشت زهرا منتقل کند تا صبح روز یکشنبه تشییع جنازه از ورزشگاه شهید شیرودی صورت بگیرد.

هواداران استقلال که مقابل بیمارستان تجمع کرده بودند پس از فرستادن صلواتی برای شادی روح آن مرحوم با شعار «خداحافظ منصور پورحیدری» با پدر استقلال وداع کردند.

منصوریان: درگذشت پورحیدری ضایعه‌ای بزرگ محسوب می‌شود

در پیام علیرضا منصوریان به مناسبت درگذشت پیشکسوت باشگاه استقلال آمده است:

«درگذشت منصور خان عزیز، ضایعه‌ای بزرگ برای فوتبال ایران و خانواده استقلال محسوب می‌شود. ایشان سال‌ها برای استقلال بازی کرد و سال‌های سال نیز در مسئولیت‌های فنی و مدیریتی در این باشگاه حضور داشت. او مرد پرافتخار فوتبال ایران است و قهرمانی‌های متعددی برای استقلال به ارمغان آورد و چهره‌ای جاودان و فراموش نشدنی است. درگذشت او بدترین خبر ممکن برای فوتبال ایران، باشگاه استقلال و هوادارانش است و ضربه بدی برای خود من محسوب می‌شود. درگذشت مرد پرافتخار و بزرگ استقلال را تسلیت می‌گویم و برای خانواده ایشان از خداوند طلب صبر دارم.»

فریده شجاعی همسر و علی فرزند منصور پورحیدری پس از درگذشت وی مقابل بیمارستان ایرانمهر

 منصور پورحیدری درگذشت

فرزند پورحیدری: روی پاهایم نمی‌توانم بایستمعلی پورحیدری فرزند پیشکسوت باشگاه استقلال درباره درگذشت پدرش گفت: چه کسی باور می‌کند منصور خان دیگر بین ما نباشد؟ او هیچ گاه کسی را اذیت نکرد و به کسی آزار نرساند. من خیلی چیزها از پدرم یاد گرفتم و خیلی چیزها مانده بود تا از او یاد بگیرم.

وی ادامه داد: زمانی که حسن روشن من را در بیمارستان دید در گوشم گفت که پدرت با عزت زندگی کرد و با احترام و آبرو از جمع ما جدا شد. او تیم ایران واستقلال را قهرمان آسیا کرد و تو باید راهش را ادامه دهی.

فرزند مرحوم پورحیدری که با چشمانی اشکبار صحبت می‌کرد،‌اظهار داشت: واقعا خدا فقط به ما صبر بدهد. باور کنید حتی نمی‌توانم روی پاهایم بایستم.

ازدحام جمعیت در بیمارستان مرحوم پورحیدری
منصور پورحیدری درگذشت
منصور پورحیدری درگذشت
منصور پورحیدری درگذشت
منصور پورحیدری درگذشت
منصور پورحیدری درگذشت
منصور پورحیدری درگذشت
وداع طرفداران استقلال با پورحیدری
منصور پورحیدری درگذشت
منصور پورحیدری درگذشت
آخرین خاطره از پورحیدری در مورد رقیب

هواداران برای وداع با پیکر منصور پورحیدری مقابل در پشتی بیمارستان ایرانهمر حاضر شدند و برای پیشکسوت استقلال عزاداری کردند.یکی از حاضران اعلام کرد که قصد دارد خاطره‌ای از منصور پورحیدری تعریف کند و گفت: بازی پرسپولیس و قشقایی شیراز در جام حذفی بود که به ملاقات منصور خان آمده بودم. من استقلالی‌ام و با خنده به منصور خان گفتم که پرسپولیس هم حذف شد، اما او آنقدر برای تیم رقیب احترام قائل بود که گفت: «حیف شد که پرسپولیس از جام حذفی کنار رفت. پرسپولیس که حذف شد، بازی‌ها ضعیف می شود.»

هواداران سپس با شعار «خداحافظ منصور پورحیدری»، «منصور پورحیدری، پورحیدری ما دوستت داریم»، «منصور پورحیدری، پدر استقلال، منصور پورحیدری، سمبل استقلال» با پیکر آن مرحوم وداع کردند.

طباطبایی: پورحیدری شناسنامه استقلال بودپیشکسوت باشگاه استقلال گفت: منصور پورحیدری را باید شناسنامه باشگاه استقلال دانست.

هادی طباطبایی  در مورد درگذشت منصور پورحیدری اظهار داشت: اصلاً نمی‌دانم چطور باید با این ضایعه کنار بیاییم. نمی‌دانم در این مواقع چه باید گفت. من سال‌ها شاگرد ایشان بودم و از این اتفاق بی‌نهایت ناراحت و غمگین هستم.

وی ادامه داد: نه تنها به خانواده فوتبال یا باشگاه استقلال بلکه باید به همه مردم ایران و جامعه ورزش کشور تسلیت بگوییم. چه کسی فکرش را می‌کرد منصورخان که همیشه حامی و کنار استقلال بود، به این زودی با زندگی وداع کند. برای ایشان طلب آمرزش دارم.

دروازه‌بان پیشین باشگاه استقلال و تیم ملی افزود: پورحیدری شخصیت بسیار مهربانی داشت که این شخصیت، فقط خاص فوتبال نبود. او را باید یک معلم دانست نه مربی چون بازیکنانش را مانند فرزندانش می‌دانست و در هر شرایطی سعی می‌کرد از ادبیات و شخصیت والایی که داشت، خارج نشود.

طباطبایی در نهایت گفت: به خانواده او تسلیت می‌گویم برای آنها آرزوی صبر دارم. هضم این ضایعه بزرگ، واقعاً کار سختی است چون منصور خان شناسنامه باشگاه استقلال بود و دیگر در میان ما نیست.

ابراهیمی: هیچ کس از پورحیدری ناراحت نیست

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: رفتار و اخلاق منصور پورحیدری به شکلی بود که هیچ‌کس از او ناراحت نبود و نیست.

ناصر ابراهیمی درخصوص درگذشت منصور پورحیدری اظهار داشت: زمانی که از کلماتی همچون اسطوره، معلم و هر آنچه که یک شخصیت بالا می‌تواند داشته باشد، صحبت به میان می‌آید، باید به امثال دهداری، امیرآصفی، مظلومی و پورحیدری اشاره کرد.

وی افزود: در کلام و زندگی مرحوم پورحیدری، چیزی جز احترام به اطرافیان دیده نمی‌شود و وی همواره شئونات اخلاقی را رعایت می‌کرد.

پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: حتی یک نفر هم از رفتار پورحیدری ناراحتی به دل ندارد و این نشان‌دهنده منش این پیشکسوت بود که متاسفانه از جمع ما رفت. جوانان امروز، چه فوتبالی‌ها و چه غیرفوتبالی‌ها باید از رفتار و منش پورحیدری الگو بگیرند.

تسلیت باشگاه پرسپولیس به استقلالی‌هاباشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس با صدور پیامی با ابراز تاسف و تاثر فراوان درگذشت اسطوره فوتبال ایران و باشگاه استقلال را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت باشگاه پرسپولیس آمده: «ورزش و فوتبال ایران امروز، انسان و چهره‌ای ارزشمند را از دست داد که نبودنش ضایعه‌ای جبران ناپذیر برای فوتبال ایران و به ویژه باشگاه استقلال است.

درگذشت پورحیدری عزیز همه اهالی فوتبال را فارغ از سلایق و علایق رنگی متاثر کرد. او به عنوان بازیکن و مربی افتخارات بسیاری کسب کرد و در زمره اسطوره‌های ورزش ایران قرار گرفت ولی بزرگترین افتخار او اخلاق، شخصیت و شرافتش بود که باعث احترام و محبوبیت وی نزد همگان شد.

باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس این ضایعه را به همه اهالی ورزش و فوتبال ایران به ویژه هواداران استقلال تسلیت می‌گوید.»

همچنین باشگاه‌های سپاهان اصفهان، فولاد خوزستان و ماشین‌سازی تبریز نیز در پیام‌های جداگانه، پرواز ابدی منصور پورحیدری را تسلیت گفتند.

تسلیت اعضای تیم ملی در غم فوت پورحیدری

اعضای تیم ملی فوتبال ایران در گذشت منصور پورحیدری را تسلیت گفتند.

در این پیام آمده است: “اکنون که تقدیر الهی حکم به سفر ابدی منصور پورحیدری به عنوان یکی از بزرگترین مفاخر تاریخ باشگاه استقلال و فوتبال ایران داده است، اعضای تیم ملی فوتبال ایران وظیفه خود می‌دانند این ضایعه بزرگ را ابتدا به خانواده گرامی پورحیدری و سپس به خانواده بزرگ فوتبال ایران و باشگاه استقلال تسلیت گفته و برای این مرحوم از درگاه ایزدی طلب آمرزش کنند.”

وداع با پیکر منصور پورحیدری از مقابل بیمارستان ایرانمهر

 منصور پورحیدری درگذشت
زمان مراسم ترحیم مرحوم پورحیدری مشخص شد
مراسم ترحیم پیشکسوت باشگاه استقلال روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد.
این مراسم روز سه‌شنبه در مسجد جامع شهرک غرب و از ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷:۳۰ برگزار خواهد شد.
یادداشت جواد خیابانی برای منصور پورحیدری
نیما یوشیج را خیلی دوست می دارم . مثل حافظ . مثل سعدی . مثل شهریار . مثل سهراب . حتی مثل فروغ . شعر دهخدا هم زیباست که می گوید یادآر ز شمع مرده یادآر … اما این شعر نیما را بیشتر دوست می دارم تا در وصف منصورخان پورحیدری بخوانم :
یاد بعضی نفرات روشنَم می دارد/ قوّتم می بخشد/ره می اندازد  و اجاقِ کهنِ سردِ سَرایم گرم می آید از گرمیِ عالی دَمِشان /نام بعضی نفرات رزقِ روحم شده است / وقت هر دلتنگی  سویشان دارم دست /جراتم می بخشد … روشنم می دارد.
یاد منصورخان هم گرم نگه می دارد ما را . یاد او گرم است . مثل صدایش . مثل مهربانی ها و کلام پدرانه اش . یاد مردی که مرد . یاد پیرمردی که دیگر نیست اما همیشه هست . او تاج دار تیم تاج بود . او پدر بزرگ تیم استقلال بود . من وقتی به کم بودن ها و حقارت های خودم می نگریستم از خاک داران بودم و خاک بر سر . اما وقتی به مردانی چون او می نگرم از تاج دارانم و تاج بر سر . این مرد تاج بر سر با مرگ از میان ما رفت .  می گویند مرگ حق است و این حق تنها نعمتی است که انگار خدای عادل به عدالت برای همه مخلوقاتش در نظر می گیرد . همه می میرند و هیچکس در این دنیا نمی ماند . سرنوشت همه انسان ها همان یک متر چاله ای ست که در اعماق گورستان برای آنها حفر می کنند تا در خانه خاکی و ابدی اش بماند و از خاک به خاک برود و اثری از او نماند . سلطان سلیمان ، شاه عثمانی که به سلطان محتشم نیز معروف بود و همواره با شاهان صفویه و مذهب شیعه ی آنان در جنگ به سر می برد در هنگام مرگ می گوید : یک دست من را از تابوتم بیرون بگذارید تا مردم ببینند سلطانی چون من با دست خالی از دنیا می رود … ولی منصور خان ما دستی خالی نداشت . دستان او مثل قلب مهربانش پر بود از نعمت ادب که واقعا این پیرمرد با ادب و معرفت را از یادها بیرون نخواهد برد .
او یکی از معدود مردانی بود که نیازی به سوگ نامه ندارد . او را در زمانی که کنارمان بود هم دوست می داشتیم . کسی نیست که از او حرف درشتی به یاد بیاورد . از او هر چه در ذهن داریم فقط ادب است و کلام مهربانانه . حتی پسرش که از همکاران من در سازمان صدا و سیماست هم سرشار از ادبی است که پدرش به او آموخته . حتی همسرش نیز آغشته به این ادب است و این زوج باشعور و مودب ورزش ایران را به همین خاطر است که هرجا باشند و هرجا بروند همه دوستشان دارند . حالا دیگر خانم دکتر مودب ماست که سرپرست فرزندان فهیم و با ادبش شده است . مرد او مرد . اما مرد او با مردنش انسانیت را زنده نگهداشت و به ما اثبات کرد که با مردن یک مرد ، مردانگی نمی میرد .
 از این مرد خاطره ای دارم . مسابقه استقلال و الاتحاد عربستان در ورزشگاه آزادی را در  حوالی آغاز دهه ۱۳۸۰  حتما به یاد دارید که با گل دقایق پایانی نیکبخت ۲-۱ بردیم و عربستانی ها را حذف کردیم . دو هفته بعد از آن مسابقه در آزادی یکی از بازی های داخلی استقلال را باید گزارش میکردم . در تونل ورزشگاه ایشان را دیدم . نزدیک شد و گفت باید از شما تشکر کنم . گفتم چرا منصورخان ؟ گفت در بازی قبلی ما ثابت کردی که برای ایران حس داری و با احساست گزارش کردی  و من اصلا کاری ندارم که شما استقلالی هستی یا پرسپولیسی اما باید بگویم که بازی با عربستانی ها برای همه ما سخت بود . گفتم نه منصورخان من کارم را انجام دادم زیرا اعتقاد دارم وقتی اسم عربستان در میان است باید با هر تیمی هم که شده آنها را ببریم و من از شما و بازیکنان تیم ممنونم که کاری کردید تا هم من و هم مردم ایران خوشحال بشوند .
 من هیچگاه در هیچ مصاحبه ای که با او داشتم حرفی در مذمت حریف نشنیدم . همیشه با ادب حرف میزد . همیشه به حریف احترام میگذاشت و حتما به همین خاطر است که پرسپولیسی ها هم او را دوست داشتند و هنوز هم دارند . اصلا وقتی صحبت از مردی و پدری در میان است که دیگر در میان نیست مگر می توان حرفی از رنگ و آبی و قرمز زد ؟ الان در خانه ای رنگ پدر وجود ندارد و بر تصاویر این پدر نوار سیاه بسته اند و مردم متعصب باید خیلی بی مرام باشند که او را فقط آبی بخوانند و فقط  استقلالی بدانند . نه . منصورخان آبی نبود . قرمز نبود . منصورخان فقط سفید بود . سفید سفید . مثل یک کبوتر که پرواز کرد و به آسمان رفت و مگر نمی گویند که مرگ پایان کبوتر نیست . پس او هنوز هم هست و در میان ماست و نیازی نیست تا برایش سوگنامه بنویسیم و تعزیت بخوانیم . او هنوز هم در میان مردم ایران است . در میان همه مردم ایران . در کنار خانم دکتر همسرش . در کنار عسل دختر دلبندش . در کنار علی پسر با ادبش . در کنار همه . همه . وجود انسان که فقط فیزیک نیست . یاد است و خاطره است و عشقواره های ماندگار . و این منصور هم عشقی است در همه اعصار و برای همه این روزگار …
منصور خان … کاش مثل شما  باز هم در این فوتبال باشد و خوب هایی مثل شما که می روید جانشینانی خلف داشته باشید . امیدوارم با رفتن جوانمردان با ادبی مثل شما جوانمردی از این فوتبال نرود … خوب سفر کردن بسیار بهتر از رسیدن است منصورخان … شما مرد سفر بودید و خیلی خوب به همسفرانتان درس زندگی دادید . امیدوارم روزی در این سفر بتوانم به شما برسم . به امید دیدار منصورخان . خدا نگهدارتان .
شاگرد همیشگی معرفت و ادب شما : جواد خیایانی
پیام تسلیت وزیر ورزش درپی درگذشت پورحیدری
وزیر ورزش و جوانان در پیامی درگذشت منصور پورحیدری را تسلیت گفت.
در پیام مسعود سلطانی فر به مناسبت درگذشت منصور پورحیدری آمده است: « فوتبال ایران امروز یکی از پرافتخارترین مردان تاریخش را از دست داد و ورزش ایران یک الگوی تکرار نشدنی را. انسانی شریف که در میان هیاهوی اخبار هر روز و هر ماه سی چهل سال اخیر، هیچ گاه اخلاق را به خطر نیانداخت.
نبودن منصور پورحیدری را به خانواده محترم او؛ به سرکار خانم دکتر شجاعی و فرزندان عزیزش و نیز به همه کسانی که در کنار برد و باخت های فوتبال و ورزش قهرمانی، به ارزش های اخلاقی هم وفادار می مانند، تسلیت می گویم.
از این پس آن مرد بزرگ را با خاطراتی شیرین به یاد خواهیم آورد و آرزو خواهیم کرد که نسل جدید قهرمانان ورزش ایران، یکی چون او را الگو قرار دهند.»
پیام فیفا پس از درگذشت پورحیدری
فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در صفحه رسمی خود با اشاره به درگذشت منصور پورحیدری نوشت: مدافع و سرمربی اسبق تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در سن ۷۱ سالگی درگذشت.
فیفا همچنین تصویری از منصور پورحیدری را در زمانی که سرمربی تیم‌ ‌ملی ایران بود منتشر کرد.
منصور پورحیدری درگذشت
آغاز دیدار ایران و تاهیتی با یک دقیقه سکوت
دیدار تیم های ملی فوتبال ساحلی ایران و تاهیتی از مرحله نیمه نهایی رقابتهای جام بین قاره ای جهان در حالی از ساعت ۱۹:۳۰ امشب برگزار می شود که فقدان مرد اخلاق و اسطوره فوتبال ایران این دیدار را تحت تاثیر خود قرار داده است.
پس از پیگیری و هماهنگی های صورت گرفته از سوی مهدی تاج با جان کاسکو – رییس سازمان جهانی فوتبال ساحلی و تشریح تاریخچه کوتاهی از افتخارات ورزشی منصور پورحیدری، مسئولان سازمان جهانی با آغاز این دیدار پس از یک دقیقه سکوت موافقت کردند.
مسئولان برگزاری مسابقات ضمن عرض تسلیت به رییس فدراسیون فوتبال ایران تاکید کردند که یابود این فقدان را جهت اعلام در گزارش تلویزیونی به شبکه های رسمی پخش زنده مسابقات اطلاع خواهند داد.
خانه مرحوم پورحیدری
در خانه منصور پورحیدری هم اکنون عکس هایی از دوران بازیکنی و البته مربیگری وی وجود دارد و بدین شکل یاد پدر باشگاه استقلال زنده نگه داشته شده است.
تا این لحظه امین نوروزی، بهتاش فریبا و حسین ترابپور در خانه پورحیدری حضور پیدا کردند و این ضایعه را به خانواده او تسلیت گفتند.
منصور پورحیدری درگذشت
منصور پورحیدری درگذشت
مهاجرانی: منصور وفادارترین بود
حشمت مهاجرانی سرمربی سابق تیم ملی در مورد این ضایعه می گوید:« این خبر ناراحت کننده ای برای من است چون روی پورحیدری خیلی تعصب داشتم. از شنیدن این خبر بسیار متاسف و متاثر شدم. باید ضایعه درگذشت پورحیدری را به جامعه فوتبال و ورزش ایران تسلیت بگویم.»
با پورحیدری همبازی بودم
حشمت مهاجرانی به چند دهه قبل بر‌می گردد، او می‌گوید:« من در تاج با منصور همبازی بودم و در واقع بازیکنانی مثل پورحیدری و جباری تازه رو آماده بودند.من دو سال در تاج بازی کردم و بازیکنانی مثل شاهرخی، حبیبی، مرحوم رنجبر و …هم در کنار ما بودند که در پاس هم با یکدیگر همبازی بودیم.آن سال‌ها را که مرور می‌کنم، فقط خاطرات خوب از پورحیدری در ذهن من نقش می‌بندد.او واقعا مهربان بود.»
وفادارترین استقلالی
مهاجرانی در قسمت دیگری از حرف‌هایش می گوید:« پورحیدری همیشه عشق خود را به استقلال نشان داده و روی این تیم تعصب داشت.او وفاداری خاصی به استقلال داشت و هیچ استقلالی‌ای مثل منصور به این تیم وفادار نبود.ما استقلالی زیاد داریم که این تیم را دوست دارند و استقلالی متعصب هم هستند ولی پورحیدری به استقلال تعصب عجیبی داشت و در این سال‌ها نشان داد که کاملا به این تیم وفادار است.»
حشمت خان در قسمت دیگری از حرف‌هایش می‌گوید:«یادم می‌آید که مهمترین فاکتور پورحیدری صادق بودن او بود و این اخلاق خوب او هیچ تغییری نکرد.او خیلی محکم، صادق و با اطمینان حرف می‌زد.دل پورحیدری صندوقی از رازهای کوچک و بزرگ بود، او خیلی مواقع نشان داد که به خوبی طاقت انتقادها را دارد.من برای منصور آرزوی طول عمر و سلامتی دارم.او و همسرش خانم شجاعی سال‌ها برای این ورزش زحمت کشیدند.»
خیابانی مجری مراسم پورحیدری شد
جواد خیابانی قرار است به عنوان مجری مراسم ترحیم منصور پورحیدری را اجرا کند.
پورحیدری امروز بعد از حدود یک سال مبارزه با بیماری قند و سرطان در بیمارستان ایران مهر جان به جان آفرین تسلیم کرد.
منصوریان به خانه پورحیدری رفت
علیرضا منصوریان دقایقی پیش در خانه منصور پورحیدری حاضر شد و برای خانواده او طلب صبر کرد.
منصوریان با توجه به تعطیلی لیگ به سفر رفته بود اما بعد از شنیدن خبر درگذشت پورحیدری به تهران برگشت تا در مراسم درگذشت پدراستقلال شرکت کند.
مظلومی: برادر و استادم را از دست دادم
پرویز مظلومی در حالی که با گریه صحبت می‌کرد گفت: هنوز سال‌هایی که در کنار منصورخان پورحیدری بودم را فراموش نمی‌کنم. در تمام سال‌هایی که در فوتبال حضور دارم، چه زمانی که بازی می‌کردم، چه زمانی که دستیار ایشان بودم و چه در سال‌هایی که به عنوان سرمربی فعالیت می‌کردم آقای پورحیدری به عنوان دوست و برادر همیشه در کنارم بود.
او ادامه داد: من مربیگری را در کنار استادی چون منصورخان پورحیدری آغاز کردم که همه می‌دانند چه خدماتی در دوران حضورش در استقلال به این تیم رساند. او حتی از جیب خود برای تیم خرج می‌کرد تا استقلال در میادین مختلف سربلند باشد و حتی یک بار هم حرفی در مورد پول‌هایی که برای این باشگاه خرج کرد به زبان نیاورد چراکه ایشان واقعا یک متعصب واقعی به رنگ آبی و پیراهن استقلال بودند.
سرمربی فصل گذشته استقلال در مورد دوران سرمربیگری‌اش هم می‌گوید: زمانی که در لیگ دهم به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شدم هرگز نمی‌توانستم به جز منصورخان کسی را روی نیمکت استقلال در کنار خودم ببینم. ایشان در آن زمان نقش یک بزرگتر و استاد را برای من ایفا کرد و چه بسا اگر نبودند موفقیت‌هایی که در ۳ سال حضور در استقلال به دست آمد هرگز اتفاق نمی‌افتاد. از خداوند می‌خواهم که به خانواده پورحیدری صبر بدهد تا آنها بتوانند این مصیبت بزرگ را تحمل کنند.
نوشته‌ای به قلم منصور پورحیدری
سال‌ها پیش در اسفندماه ۱۳۷۵، یک هفته‌نامه استقلالی ویژه‌نامه‌ای را با حضور پررنگ منصور پورحیدری منتشر کرد.
در این ویژه‌نامه که مصاحبه مفصل از پورحیدری چاشنی آن بوده است، سرمربی سابق آبی‌ها یادداشتی را با خط خوش قلمی کرده که در صفحات اولیه منتشر شده است. بد نیست این نوشته را مرور کنیم نوشته‌ای که بوی عشقی عمیق از آن آکنده است:
عشق را آدم‌های عاشق می‌‌دانند.شوق را انسان‌های مشتاق.باید با من باشی باید هم دوش من باشی تا این عشق را بشناسی.من و استقلال و زندگی، یکی هستیم. این خود عین عاشقی است.عاشقی من نوبت ندارد، ازلی و ابدی است.
کودکی‌ام شب‌ها همه شوق استقلال بود، روزها به دیدنش در میدان‌ها بودم.گرچه ابتدای راهم دل به دارایی دادم خب جوانی است و شور جوانی، خطا نرفتم، استقلال که تاج بود من را نخواست!
قلهک بود و تجریش نزدیکی‌اش که زمین‌های خاکی‌اش من را به خود گرفت چون هر نوجوان که خاک‌آلوده‌هایی هستند برخاسته از خاک من هم یکی از آنها. به سال‌هایی نرسید که پیراهن آبی به تنم نشست، خواستند و من هم خواستارش بودم.
دیگر زندگی است و همسری فرهیخته و علی که یارم در روزگاری پیری است و عسل که شیرینی زندگی‌ام است.جوان بودم که پیراهن استقلال برتنم نشست تا به امروز از مسیر مردمی و عشق به مردمی که دوستش دارند جدا نشدم.
من و قبل از من بزرگترهایی مثل دانایی‌فردها، بیاتی‌ها و کوزه‌کنانی‌ها و عارف‌ها سیر مردانگی را در بستر آبی پاک هموار کردند و من، کوچکی بودم که راه آن بزرگان را ادامه دادم.اینک من هستم و این استقلالی که بیش از همه ما بزرگ است. ما رفتنی هستیم چنانکه دیگران رفتند.
آینده متعلق به نوجوانانی است که به عشق استقلال به میدان‌های می‌آید و آنانی که در میدان‌ها خالی است. استقلال با شما استقلال است. آینده مال شما و استقلال است.سال جاری آخرین روزهای کهنه‌گی را دارد پشت سر می‌گذارد، باید افکاری نو داشت، استقلال با شما و جوانان و نوجوانان آینده‌ساز است که همچنان نو و پرطراوت می‌ماند.
سال جدید شما نسل پربار استقلال خواهید بود و سال موفقیت استقلال عزیز به امید آنکه در سال نو هر روزتان با استقلال پیروز باد
برادر کوچک شما
منصور پورحیدری
منصور پورحیدری درگذشت
منصور پورحیدری درگذشت
قطبی: شخصیت پورحیدری باید الگوی همه شود
افشین قطبی که آخرین قهرمانی سرخ ها مربوط به زمان سرمربیگری این تیم توسط اوست و سابقه هدایت تیم ملی را نیز برعهده داشت، با ابراز تاسف بابت درگذشت منصور پورحیدری در این باره به خبرنگار ما گفت: این یک شوک بزرگ برای فوتبال ما بود. فوتبال ما به بزرگمردانی مثل او نیاز داشت و دارد. مسلما صفت اسطوره اخلاق و جوانمردی برازنده این مرد بزرگ است و در زمان حضورم در ایران و خصوصا زمان حضورم روی نیمکت پرافتخار تیم ملی با مدیریت بالای و قابل احترام خود پشتوانه روحی و فنی بزرگی برایم بود و لطف او را هیچگاه فراموش نمی کنم. شخصیت این مرد بزرگ می تواند الگوی بزرگی برای همه ما باشد و فقدان او را به خانواده محترمش و همچنین جامعه ورزش ایران تسلیت می گویم.
مراسم پورحیدری به مسجد منتقل شد
در حال حاضر تعداد زیادی از اهالی ورزش درمراسم منصور پورحیدری حضور دارند وبه دلیل ازدیاد جمعیت مراسم وی به مسجدی در قیطریه انتقال پیدا کرد.
در حال حاضر کسانی که در مراسم پورحیدری حضور دارند، مشغول فاتحه خوانی برای آرامش روح وی هستند.
منصور پورحیدری درگذشت
منصور پورحیدری درگذشت
دقیقه ۲ بازی‌های استقلال، به یاد خالق ۲ ستاره آبی‌
امروز بخش اعظمی از افتخار باشگاه استقلال دنیای فانی را وداع کرد و آسمانی شد تا یک بار دیگر جامه سیاه بر تن فوتبال ایران برود؛ فوتبالی که در این یکسال بارها رخت سیاه را برای هادی نوروی، همایون بهزادی، غلامحسین مظلومی و حالا منصور پورحیدری را به تن خود دیده است.امروز مردی از جماعه فوتبال و باشگاه استقلال از میان ما رفت که به راستی ستاره اصلی این باشگاه بود و خواهد ماند؛ مردی که توانست هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی با استقلال قهرمان آسیا شود و چه بسا که همای این افتخار دیگر هیچ گاه روی شانه کسی ننشیند.
پورحیدری دینش را به استقلال ادا کرد؛ از خیلی سال پیش. از همان زمانی که به عنوان بازیکن و مربی توانست این تیم را قهرمان کند. پدر استقلال به راستی لقب برازنده‌ای برای پورحیدریِ فوتبال ایران بود. او آن قدر به استقلال نگاه پدرانه‌ای داشت که حتی با وضعیت جسمانی نامناسب هم در تمرینات و بازی‌های استقلال حاضر بود و اجازه نداد فرزندش احساس تنهایی کند. عاطفه و عطوفت هواداران استقلال هم با این بزرگمرد از همین جا گره خورد. مرد پر افتخار آبی‌ها حتی در تیم ملی هم کار بزرگی انجام داد و آخرین قهرمانی فوتبال ملی را در بازی‌های آسیایی بانکوک برای کشورمان به ارمغان آورد.
حالا که او دیگر در بین ما نیست وظیفه ای روی دوش همه ما سنگینی می‌کند و آن اینکه یاد و خاطره این مرد پر افتخار را تا همیشه زنده نگه داریم. قطعا هواداران وفادار استقلال یاد و خاطره منصورخان پورحیدری را فراموش نمی‌کنند. هواداران پرسپولیس مدت‌هاست که نام هادی نوروزی کاپیتان فقیدشان را در دقیقه ۲۴ هر بازی فریاد می‌زنند و این بار نوبت استقلالی‌هاست که در هر بازی به یاد پورحیدری در دقیقه ۲ هر بازی ( پورحیدری در استقلال شماره ۲ به تن می‌کرد) نام این مرد پر افتخار را فریاد بزنند تا قدرشناسی خود را نشان دهند.
حتی بایگانی کردن این شماره که البته چند سالی است بر تن خسرو حیدری است می‌تواند اقدامی شایسته برای زنده نگه داشتن نام پورحیدری باشد. مسئولان استقلال می‌توانند به یاد این اسطوره با اخلاق این شماره را بایگانی کنند همان طور که خیلی از باشگاه‌های بزرگ دنیا این کار را برای اسطوره‌های فقیدشان انجام داده‌اند.
پورحیدری خالق ۲ ستاره استقلالی‌هاست که به آن می‌نازند و مایه افتخارشان است. حالا نوبت قدرشناسی هواداران استقلال است؛ این گوی و این میدان…
منصور پورحیدری درگذشت
منصور پورحیدری درگذشت
منصور پورحیدری درگذشت
منتقمی: پورحیدری مرد مقبولی در ورزش ما بود
بهرز منتقمی در خصوص درگذشت مرحوم منصور پورحیدری پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: ضایعه درگذشت مرحوم پورحیدری که بزرگمرد فوتبال ایران بود را به همه مردم ایران و به‌ویژه هواداران استقلال و خانواده مرحوم پورحیدری تسلیت می‌گویم؛ چراکه آقای پورحیدری مرد مقبولی در جامعه ورزش بود و به دلیل تجاربت ارزنده‌ای که داشت، یک سرمایه برای کشور به حساب می‌آمد، اما متأسفانه او از بین ما پر کشید.
وی ادامه داد: من ارادت ویژه‌ای نسبت به منصور پورحیدری و خانواده ورزشی ایشان داشتم. حتی همسر ایشان خانم دکتر شجاعی هم زمانی که در فدراسیون فوتبال بود، این ارتباط قطع نشد و ما همواره ارادت به آقای پورحیدری داشتیم.
قائم مقام اسبق باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: قطعاً در گذشت چنین شخصیت وارسته‌ای و جای خالی او جبران‌ناپذیر است و من این ضایعه را به همه مردم، به خصوص خانواده این مرحوم تسلیت می‌گویم. امیدوارم که همیشه یاد منصور پورحیدری در بین ما زنده و ماندگار باقی بماند.
فریدون زندی، درگذشت پورحیدری را تسلیت گفت
فریدون زندی با انتشار عکسی از منصور پورحیدری نوشت:
امروز خیلی روز ناراحت کننده‌ای هست، چون یکی از با شخصیت ترین آدمای فوتبال ایران از پیشمون رفت. مرسی برای همه زحماتی که برای استقلال کشیدین.  استقلال هرچی داره از شما داره. روحتون شاد.
منصور پورحیدری درگذشت
زرینچه: پورحیدری خودش را وقف استقلال کرده بود
جواد زرینچه اظهار داشت: صبح امروز خبر را شنیدم باور نکردم. انتظار داشتم منصورخان مبارزه اش را ادامه دهد و از بیمارستان بیرون بیاید و کنار تیم قرار بگیرد اما این بار قسمت این بود که از پیش ما برود. چند روز قیل به دیدارش رفتم از خاطرات گذشته مان گفتیم و کلی خندیدیم. فکرش را نمی کردم که این اتفاق تلخ بیفتد.
وی گفت: منصورخان با سرطان مبارزه کرد و شاید اگر مرد مبارزه نبود خیلی زودتر  از این دنیا می رفت. به خانواده اش تسلیت می گویم و از خداوند برای روح آن مرد بزرگ طلب آمرزش می کنم.
مدافع اسبق استقلال بیان داشت: سال ۶۶ را هیچ وقت از یادم نمی برم. به استقلال می آمدم که بازیکنان بزرگی داشت. در باشگاه های تهران در حالی که ستاره های این تیم می درخشیدند در اولین حضورم منصورخان من را به عنوان هافبک وسط در کنار آقای بهتاش فریبا قرار داد. هرکسی نمی توانست آن کار را انجام دهد. هم در تیم ملی و هم در استقلال خاطرات خوبی با او داشتم. بهترین خاطره ام به سال قهرمانی تیم ملی در بازی های آسیایی بانکوک برمی گردد. آنجا تیم ما با هدایت منصورخان قهرمان شد.
زرینچه افزود: یکی از مردان بی حاشیه فوتبال را از دست دادیم. منصورخان نه کینه ای بود و نه لجباز. اگر اشتباهی از کسی سر می زد گذشت می کرد. او جوانی اش را برای استقلال گذاشت و در کنار مربیان بزرگ کار کرد و بعد از انقلاب باعث و بانی سرپا ماندن استقلال او بود. او خودش را وقف استقلال کرده بود و همیشه همراه بود.
حضور برهانی در مراسم مرحوم پورحیدری
آرش برهانی که در پایان فصل گذشته از استقلال جدا شد، دقایقی پیش با حضور در مسجد در مراسم ختم منصور پورحیدری شرکت کرد.
منصور پورحیدری درگذشت
پیام تسلیت وزیر ارشاد برای درگذشت پورحیدری
سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت منصور پورحیدری پیشکسوت فوتبال ایران را تسلیت گفت. در این پیام امده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
خبر درگذشت پیشکسوت عرصه ورزش و چهره نام آشنای فوتبال، مرحوم منصور پورحیدری موجب تاثر و تاسف گردید.
آن مرحوم علاوه بر آن که در طول چند دهه با افتخارآفرینی در کسوت بازیکنی و مربیگری، لحظات شیرینی را برای علاقه‌مندان ورزش رقم زد و سبب نشاط و  شادی جامعه شد، در خارج از مستطیل سبز فوتبال هم انسانی اخلاق‌مدار بود و از این حیث الگویی واقعی به شمار می‌رفت.
جامعه امروز ما برای بازتولید اخلاق و ارتقای سطح فرهنگی به نیک‌نامانی از این دست بیش از هر زمان نیاز دارد و فقدان عزیزانی که برای جامعه سرمشق هستند و از سرمایه‌های اخلاقی محسوب می‌شوند، غم‌افزا و خسران‌آفرین است. امید که راه و منش منصور پورحیدری الگوی جوانان امروز باشد.
اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده بزرگ ورزش و بستگان آن مرحوم، بویژه همسر داغدار و فرزندان برومند پورحیدری، از درگاه خداوند متعال رحمت واسعه برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان محترم مسالت می‌کنم.
سیدرضا صالحی امیری
افتخاری، در مراسم فاتحه‌خوانی منصور پورحیدری حاضر شد
منصور پورحیدری اسطوره تیم ملی و باشگاه استقلال امروز دار فانی را وداع گفت.
بر این اساس سید رضا افتخارى مدیرعامل آبی‌پوشان در مراسم فاتحه خوانى منصور خان که در مسجد نور قیطریه برپاست شرکت کرد.
بنر نصب شده در خیابان منتهی به منزل مرحوم پورحیدری
منصور پورحیدری درگذشت
پیام تسلیت ساکت به خاطر درگذشت پورحیدری
محمدرضا ساکت طی پیامی درگذشت پیشکسوت محبوب باشگاه استقلال تهران را تسلیت گفت.در این پیام امده است:
منصور پورحیدری مرد فراموش نشدنی فوتبال ایران و اسطوره باشگاه استقلال تهران امروز به سوی آسمان پرواز کرد. مرحوم پورحیدری که سال‌های سال در قامت بازیکن، مربی و سرپرست برای فوتبال این مرز و بوم افتخار آفرینی کرده و نام خود را به عنوان یکی از بزرگترین اهالی فوتبال ایران به یادگار گذاشت، با عروج آسمانی‌اش مردم ایران را در سوگ و ماتم فرو برد. این بدترین خبر ممکن برای دوستداران ورزش بود که در روزهای اخیر نگران وضعیت مرحوم پورحیدری بودند.  سازمان تیم‌های ملی فوتبال ضمن عرض تسلیت به جهت این ضایعه بسیار تلخ و دردناک به جامعه ورزش کشور، برای آن عزیز از دست رفته طلب آمرزش و مغفرت و برای خانواده مرحوم پورحیدری آرزوی صبر جزیل می نماید.
اشک های همسر پورحیدری در حضور افتخاری
دقایقی پیش سیدرضا افتخاری مدیر عامل استقلال به منزل منصور پورحیدری رفت و زمانی که فریده شجاعی با او روبرو شد با صدایی بغض آلود به انها گفت: استقلال دیگر منصور ندارد. منصور در تمام زندگی اش فقط عاشق استقلال بود.
صحبت های شجاعی با مدیرعامل استقلال و اشک های او صحنه هایی غم انگیز در منزل مرحوم منصور پورحیدری رقم زد و تقریبا تمام حاضرین اشک در چشمان شان جمع شد.
در این دیدار افتخاری راوی پیام مسعود سلطانی فر بود. او به همسر پورحیدری گفت: آقای وزیر بسیار از فوت منصورخان ناراحت بودند و گفتند که شما برای ایشان سنگ تمام گذاشتید و هرکاری از دست تان بر می آمد انجام دادید. ایشان همچنین گفتند که هرکاری که از دستشان برمی آید انجام می دهند.
منصور پورحیدری درگذشت
منصور پورحیدری درگذشت
حاجیلو: پورحیدری از همه استقلالی تر بود
اصغر حاجیلو با صدایی لرزان گفت:بعد از فوت ناصر ،قلبم زود به زود در غم دوستان میگیرد،حالا که منصور خان هم رفته دلم عجیب گرفته است،دلم از دنیایی گرفت که به جای آن که عزیزتر ها را  بیشتردر جامعه نگه دارد،آن ها را زود به زود از ما میگیرد.
حاجیلو اضافه کرد:منصور خان ذره ذره آب شد،چندی قبل وقتی او را در بیماری دیدم که به تمرین استقلال آمده دلم سنگین شد،با خودم گفتم این مرد بزرگ چقدر عاشق استقلال است.
حاجیلو که فوتبالی ها او را داش اصغر میگویند ادامه میدهد:هر کس بگوید استقلالی است قبولش میکنم اما هیچ کس ازمنصور خان استقلالی تر  نبود،این را قسم میخورم.
حاجیلو در پایان غم درگذشت پور حیدری را از طرف خانواده شامل همسر وفرزندان وبرادرش محسن از این رسانه بار دیگر تسلیت گفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *