دانلود کلیپ چالش سطل آب یخ توسط بازیگران و خوانندگان ایرانی

چالش سطل آب یخ

دانلود کلیپ چالش سطل آب یخ توسط بازیگران و خوانندگان ایرانی

دانلود کلیپ چالش سطل آب یخ توسط بازیگران و خوانندگان ایرانی

برای مشاهده دانلود کلیپ چالش سطل آب یخ توسط بازیگران و خوانندگان ایرانی و توضیحاتی در این باره به ادامه مطلب مراجعه کنید .

  • *تب جهانی و چالش سطل آب یخ در شبکه های اجتماعی

اما چالش سطل یخ که این روزها ویدئوهای مربوط به آن توسط افراد عادی هم منتشر می شود چیست؟ چه اتفاقی افتاد که این تب در گرمای تابستان به جان میلیون ها کاربر فضای مجازی در اقصی نقاط دنیا افتاد؟ حدودا سه هفته پیش و در هفته اول ماه آگوست، خیریه ALS آمریکا با هدف جلب توجه مردم عادی ویدئویی درباره بیماری ALS منتشر کرد. در آن ویدئو ابتدا توضیحاتی پیرامون این بیماری لاعلاج ارائه شد و سپس چند جوان سطل های آب یخ را روی سر خود ریختند. آنها تمامی مردم جهان و به خصوص ستاره ها و چهره های سرشناس را به چالش کشیدند. این قانون را هم وضع کردند که هرکسی که می خواهد به این حرکت ملحق شود یا باید مبلغ ۱۰۰ دلار در راستای تحقیق و درمان بیماری ALS  کمک کند یا سطل آب یخ روی سر خود بریزد. قانون دوم هم این بود که سه نفر دیگر باید به چالش کشیده شوند و نام آنها در ویدئوی مربوط ذکر شود. اگر آن سه نفر تا ۲۴ ساعت چنین کاری انجام ندهند باید مبلغ ۱۰۰ دلار از جیب مبارک بپردازند! شنیده شده است که تا کنون بیش از چهار میلیون دلار به حساب این خیریه واریز شده است. زیرا اغلب افرادی که به این حرکت می پیوندند در هر حالت مبلغ مذکور را می پردازند. 
 

موسیقی ما – هر چند وقت یکبار اتفاقی در فضای مجازی رخ می دهد که به سرعت همه گیر می شود
موسیقی ما – هر چند وقت یکبار اتفاقی در فضای مجازی رخ می دهد که به سرعت همه گیر می شود. گاهی یک خبر، گاهی یک عکس و گاهی هم یک ویدئو. این خاصیت فضای مجازی است که شما می توانید با یک دکمه، دنیایی را با دیگران به اشتراک بگذارید. در این بین معمولا ویدئوها بیشتر خبرساز می شوند. البته ویدئوهای فضای مجازی ممکن است که «گانگنام استایل» باشد و صرفا به خاطر برخی حرکات عجیب و غریب پربازدید شود و ممکن است هدفی را هم دنبال کند. داستان این بار متفاوت است و انتشار برخی ویدئوها در شبکه های اجتماعی سر و صدای زیادی به پا کرده است. ویدئوهایی که ظاهری طنز دارند ولی در پس آنها هدفی خیر نهفته است. اصلا شاید بهتر باشد پیش از خواندن این گزارش سری به شبکه های اجتماعی بزنید و ویدئوهایی را ببینید که افراد ابتدا از سه نفر نام می برند و بعد سطل آب یخ را روی خود خالی می کنند!
موج حرکت میلیونی و فراگیر سطل آب یخ به ایران هم رسید و «رضا صادقی»  به عنوان اولین نماینده جامعه موسیقی داخل کشور به چالش سطل آب یخ پیوست. او بامداد روز شنبه اول شهریورماه ویدئویی را روی صفحه شخصی خود منتشر کرد و ابتدا از «شهاب رمضان»، «علی انصاریان» و «بنیامین بهادری» دعوت به عمل آورد و سپس ظرفی پر از یخ را روی سر خود ریخت! اما دقایقی بعد «زانیار خسروی» هم ویدئوی مشابهی را در صفحه شخصی خود منتشر کرد. او «محمدرضا گلزار»، «عادل فردوسی پور» و «سیروان خسروی» را به چالش کشید. همچنین وی در توضیح ویدئو نوشت که اگر این افراد تا ۲۴ ساعت آینده این حرکت را انجام ندهند باید ۱۰۰ هزار تومان به موسسه «محک» کمک کنند. گفتنی است که رضا صادقی توسط «حسین موسوی» ملقب به «تهی» به چالش کشیده بود.
۳۱ مردادماه هم «علی کریمی»، ستاره اسبق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه «پرسپولیس تهران»، ویدئویی با همین مضمون منتشر کرد. او تا کنون سرشناس ترین ایرانی است که به چالش سطل آب یخ پیوسته است زیرا این حرکت وی در رسانه های جهان بازتاب گسترده ای داشت. علی کریمی  ابتدا از «مازیار فلاحی»، «رضا عطاران» و «علی دایی» دعوت کرد و سپس تن به سطل بزرگی از آب یخ داد! نام «فریدون زندی»، هافبک سابق تیم ملی و باشگاه «استقلال تهران»، هم اخیرا به جمع ستاره های عضو چالش سطل آب یخ اضافه شده است.

  • * ALS  چیست؟

ALS  یا اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یک بیماری لاعلاج و تقریبا ناشناخته است که البته دیگر این روزها به لطف چالش سطل یخ، خیلی ها با جزئیات آن آشنا هستند. ای ال اس بیماری موتور نورون های حرکتی   است که موجب تباهی و تخریب پیشرونده و غیرقابل ترمیم در   دستگاه عصبی مرکزی  (مغز و نخاع) و   دستگاه عصبی محیطی  می‌شود. اسکلروز جانبی آمیوتروفیک  شایعترین بیماری نورون‌های حرکتی است. این بیماری هم علایم  نورون محرکه فوقانی  و هم نشانه‌های  نور ون محرکه تحتانی  را ایجاد می‌کند. در حقیقت در ALS نشانه‌های فلج مرکزی و محیطی تواماً ایجاد می‌شود .
این بیماری منجر به از دست رفتن تدریجی عملکرد عضلات (به ویژه عضلات مخطط) می‌گردد و با تضعیف ماهیچه‌ها بتدریج فرد به فلج عمومی مبتلا می‌شود. به طوری که توانایی هرگونه حرکتی از شخص سلب خواهد شد. معمولاً مبتلایان به این بیماری مدت زمان زیادی زنده نمی‌مانند. اگر چه این مدت برای  استیون هاوکینگ  بین ۲ تا ۳ سال پیش‌بینی شده بود، اما او علی‌رغم همه مشکلات و ناراحتی‌ها همچنان به زندگی خود ادامه می‌دهد و برای فرارسیدن مرگ لحظه‌شماری نمی‌کند. بیماران مبتلا به این بیماری معمولاً دچار ناتوانی‌های حرکتی شده و ۳ تا ۵ سال پس از ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند. اگر چه ۲۰ درصد این بیماران تا ۵ سال و ۱۰ درصد آن‌ها تا ۱۰ سال زنده خواهند ماند. در این بیماری دستگاه عصبی مرکزی و ماهیچه‌ها بویژه ماهیچه‌های دست، پا، ساعد، سر و گردن به شدت صدمه می‌بینند .

  • * ALS در ایران هم قربانی گرفته است

«استیون هاوکینگ» معروف ترین انسانی است که تا کنون به ای ال اس مبتلا شده است. زندگی دانشجوی بیست و یک ساله دانشگاه «کمبریج» معمولی بود تا اینکه اختلال حرکتی باعث شد تا انجام کوچکترین کارهای شخصی نظیر بستن بند کفش هم برای وی دشوار شود. مشکلات حرکتی استیون جوان به تدریج در حال افزایش بود تا اینکه در ژانویه ۱۹۶۳ از سوی پزشکان کلمه ای ال اس را شنید و اینکه تا دو سال آینده کاملا فلج می شود. همینطور هم شد و بیماری ناشناخته و بدون درمان کار خودش را در مدت کمتر از ۲ سال کرد. استیون هاوکینگ کاملا فلج شد و فقط دو انگشت دست چپ وی قادر به حرکت بودند. او زندگی خود را با همان دو عضو سالم بدنش گذراند و اکنون بزرگترین کیهان شناس جهان است. البته ای ال اس تا کنون قربانی های زیادی در دنیا و ایران داشته است. «عزت جانملکی»، مدافع سابق باشگاه استقلال تهران و معروف به «سیم خاردار»، به دلیل ابتلا به همین بیماری درگذشت. مدافع باشگاه استقلال این بار نتوانست حریف بی رحم و مرموز خود را دریبل بزند و در سال ۱۳۷۸ دعوت حق را لبیک گفت.

  • *خیریه های کشور خود را دریابید!

پس از شیوع این تب خوب در فضای مجازی، نیوزلندی ها دست به یک خلاقیتی زدند که چالش سطل آب یخ را دگرگون کرد. برخی از کاربران نیوزلندی شبکه های اجتماعی در ویدئوهای خود مبلغی را برای کمک به یک مرکز تحقیقات سرطان در این کشور تعیین کردند. به این ترتیب صرفا آن موسسه خیریه آمریکایی هدف کمک قرار نگرفت و نام دهها خیریه و سازمان بهداشتی و تحقیقاتی دیگر در اقصی نقاط جهان مطرح شد.
اکنون که موج چالش سطل آب یخ رسما به ایران رسیده است شاید بد نباشد در حین به چالش کشیدن آن سه نفر دیگر، نام موسسه های خیریه داخلی را مطرح کنیم. ضمن اینکه باید منتظر باشیم تا ببینیم کدام یک از ستاره های موسیقی این چالش را می پذیرند و یا دیگران را به چالش می کشند؟!
ویدویی سطل یخ رضا صادقی و زانیار خسروی را اینجا ببنید….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *