عوارض مصرف کراتین

عوارض مصرف خود سرانه کراتین

کراتین نوعی ماده طبیعی است که در بدن ما انسان ها وجود دارد. بدن ما برای تامین انرژی به سه ماده نیاز دارد :کراتین ،قند وچربی ها . کراتین در۳۰ ثانیه یا یک دقیقه اول آزاد شدن ،در بدن به شکل کراتین فسفات ، منبع تولید انرژی برای حرکت های اولیه وانفجاری است ودرنهایت با تبدیل شدن به ترکیبی به نام کراتینین از طریق کلیه ها از بدن دفع می شود.

دلیل گرایش ورزشکاران به دو دلیل  اصلی میباشد . اول این که این مکمل برای انجام حرکتهای قدرتی تکرار شونده اثر بسیار خوبی دارد ومی تواند اثر مثبتی بر افزایش حجم وقدرت عضلات داشته باشد ودوم اینکه کراتین تا حدی باعث احتباس آب ومایعات در بدن می شود .در این صورت حجم عضله می تواند به دلیل احتباس آب ویا مستقیم وبا مصرف کراتین افزایش یابد .اما اینها دلا یل خوبی برای مصرف کراتین نمی باشد وهمیشه راه میانبر بدون عوارض ودرد سر نخواهد بود .

عوارض مصرف کراتین

عوارض مصرف کراتین

مصرف بی رویه وخود سرانه کراتین حتی اگر خالص وسالم هم باشد (نتایج تحقیقاتی که در کشورهای اروپایی وآمریکایی روی کراتین شده نشان داده حدود ۳۵ درصد از معروف ترین برندها ی کراتین هم به مواد دیگری آلوده هستند )عوارضی خواهد داشت .عوارض کبدی وکلیوی از مهم ترین عوارض مصرف این مکمل محسوب می شود .از آنجا که بیشتر کراتین های وارداتی وقاچاق آلوده به انواع هورمون ها واستروییدهای آنابولیک هستند مصرف آنها عوارضی مانند ناتوانایی جنسی ،نازایی ،مشکلات کبدی وکلیوی جوش های پوستی ،ریزش مو، ضعف بینایی، سرخ شدن چهره، ناراحتی های قلبی وبیماریهای روانی راخواهد داشت .

اما برای کسانی که میخواهند حجم عضلات بدنشان را به صورت طبیعی افزایش دهند وسطح چربی بدنشان را هم کم کنند متخصصین توصیه میکنندعلاوه بر ورزش های قدرتی ورزشهای هوازی هم انجام دهند تا هم عضلات بدنشان تقویت شوند هم چربی بدنشان بسوزد . دویدن ،طناب زدن، شنا ودوچرخه سواری از ورزش های هوازی مناسب برای این ورزشکاران میباشد که علاوه بر چربی سوزی خواهان تقویت عضلات خود نیز هستند .دراین بین دوچرخه سواری از کارآمد ترین آنهاست که می تواند باعث تقویت عضلات چهار سر ران بشود . رسیدن به اندامی متناسب وعضلانی به صبر وحوصله ،در کنار تمرین نیاز دارد ونباید بدون منطق سلامتی را به خطر انداخت .

اختصاصی مای اپرا

منبع مای اپرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *