روزانه چقدر کالری نیاز داریم

کالری مورد نیاز روزانه؟

با توجه به سن، جنس ،مقدار فعالیت ،وقد وقامت می توانیم بر آورد کنیم که هر کس چقدر کالری باید در یافت کند تا چیزی کم وزیاد نیاورد .

مثلا یک بچه یک ساله حدود ۱۱۵۰کالری باید دریافت کند .

یک پسر ۱۴-۱۲ساله حدود ۲۶۵۰کالری

یک دختر ۱۴-۱۲ساله حدود۲۱۵۰ کالری

یک پسر ۱۷-۱۵ساله حدود ۲۹۰۰کالری

یک دختر ۱۷-۱۵ساله حدود ۲۱۵۰کالری

کالری مورد نیاز روزانه

کالری مورد نیاز روزانه

در روز باید در یافت کنند تا سالم وسرحال بمانند وچاق نشوند . که احتیاج به

در سنین بزرگسالی ، دیگر رشدی در کار نیست ، پس مقدار کالری فقط به مقدار فعالیت وجنس وجثه بستگی پیدا می کند .

مثلا یک پیرمرد پشت میز نشین که کار دفتری ثابتی دارد .و ورزش نمی کند، حدود ۲۵۰۰کالری باید در یافت کند .اما مردی با همان سن وسال که دائم وزش می کند وکار پر تحرکی دارد ، به حدود ۳۰۰۰کالری احتیاج دارد .

یک زن غیر فعال  (۶۴-۳۵ساله ) به  ۱۹۰۰ کالری نیاز دارد .ویک زن فعال با همان سن  به ۲۵۰۰کالری نیاز دارد تا انرژی کافی داشته باشد .در حالی که برای یک مرد با همین سن۳۳۵۰کالری لازم است .

معمولا ورزشکاران وکسانی که فعالیت بدنی بالایی دارند باید میزان کالری دریافتی بالاتری نسبت به دیگران داشته باشند تا انرژی لازم را به بدن خود برسانند .

با بالا رفتن سن ، مقدار کالری مورد نیاز بدن کم وکم تر می شود .زنها زودتر از مردها باید به فکر کم کردن کالری باشند تا گرفتار اضافه وزن نشوند .

اگر می خواهید وزن کم کنید اول یک نقشه درست حسابی بکشید .ببینید چقدر می خواهید وزن کم کنید چه رژیمی را می پسندید ومهمتر اینکه کشف کنید روش خوردن تان تا حالا چه ایراد واشکالی داشته است .

سعی کنید عادتهایی را که باعث بالا رفتن وزنتان می شود را کنار بگذارید ومواقعی را که احتمال دارد به طرف غذاهای پر کالری کشیده شوید ، روی یک کاغذ یاداشت کنید . این طرف آسان قضیه است .قسمت سختش این است که در آینده گوش به زنگ باشید وجلوی خودتان را بگیرید .اگر واقعا غذا زیاد نمی خورید ،اما وزنتان زیاد است وپایین نمی آید ، با ورزش مرتب ، مقدار سوخت کالری را بالا ببرید .روزی چند ساعت پیاده روی تند ، ویا سه ، یا چهار بار شنا در هفته (هر بار دوساعت) کمک موثری می تواند با شد . توصیه دیگر

اگر مادر هستید ته مانده غذای بچه ها را نخورید .مادر ها حساب همه چیز را دارند حیفشان می آید ذره ای غذا را دور بریزند ،حتی اگر سیر باشند ، معده را به سطل زباله ترجیح می دهند در نتیجه روز به روز چاقتر می شوند .چه باید کرد ؟

به اندازه کافی غذا برای آنها بکشیم وآنها را عادت بدهیم هیچ وقت ته بشقابشان غذا نگذارند ،اما اگر بچه شما به این رفتار د رست دیر عادت می کند ، شما غذ ا کم بردارید تا با بقیه غذای او سیر شوید .

یک پاسخ

  1. فریده شهابی گفت:

    من ۳۳ سال دارم با ۸۹ کیلو وزن روزانه چقدر کالری باید دریافت کنم تا به وزن دلخواهم برسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *