بازگشت فریبا فرجامی پس از ۱۱ سال به دنیای بازیگری + بیوگرافی
فریبا فرجامی
بازگشت فریبا فرجامی پس از ۱۱ سال به دنیای بازیگری + بیوگرافی
برای مشاهده بازگشت فریبا فرجامی پس از ۱۱ سال به دنیای بازیگری + بیوگرافی به ادامه مطلب بروید .
نام: فریماه فرجامی
تاریخ تولد: ۱۳۳۱
………………………………………..
فریماه فرجامی در سال ۱۳۳۱ در تهران به دنیا آمد. او دانشآموختهٔ دانشکدهٔ هنرهای دراماتیک است. در سال ۱۳۵۶ از این دانشگاه لیسانس کارشناسی دراماتیک دریافت کرد.
در همان سال در مرکز مطالعات و هماهنگی فرهنگی «شورای عالی فرهتگ و هنر» و فصلنامه «فرهنگ و زندگی» به عنوان ویراستار، محقق و پژوهشگر مشغول به کار شد.
از سال ۱۳۵۵ با گویندگی نمایشهای رادیویی و بازی در نمایش تلویزیونی «آدمک مومی» فعالیت هنری خود را آغاز کرد. در سال ۱۳۵۹ با فیلم «گفت هر سه نفرشان»
به کارگردانی «غلامعلی عرفان» وارد عرصهٔ سینما شد.
بازیهای درخشانش در سه فیلم مادر (۱۳۶۸)، پرده آخر (۱۳۶۹) و بخصوص نرگس (۱۳۷۰) او را به عنوان بهترین بازیگر اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد مطرح کرد.
اما نزدیک به یک دهه است که دیگر از فریماه فرجامی خبری نیست. حضور کوتاه او در فیلم آب و آتش علی رغم سعی و تلاش فراوانش برای بازگشت به دوران اوج
گذشته چندان کارساز نبود.
او اواخر سال ۱۳۸۱ در فیلم یک کارگردان / بازیگر به نام زهر عسل (ابراهیم شیبانی) در نقش اول ظاهر شد.
بازگشت فریماه فرجامی به دنیای بازیگریب با فیلم تاول به کارگردانی بهمن کامیار
فریماه فرجامی بازیگر سینما که آخرین بار در سال ۱۳۸۲ با فیلم «کاغذ دیواری زرد» مقابل دوربین قرار گرفته بود ، پس از ۱۱ سال با فیلم «تاول» به کارگردانی بهمن کامیار به دنیای بازیگری بازگشته است.
فریماه فرجامی که در بیش از یک دهه گذشته با ابتلا به بیماری از بازیگری دور مانده بود ، این روزها با طی درمان و مراقبت های پزشکی در شرایط جسمانی خوبی به سر می برد
و با روحیه ای مناسب در مقابل دوربین قرار گرفته و ایفاگر نقش زنی بنام طلعت بود که در یک خوابگاه با شخصیت اول داستان هم اتاق است و با ماجراها و اتفاقاتی که برای دختر
جوان می افتد همراه می شود. فیلم «تاول» به تهیه کنندگی و کارگردانی بهمن کامیار در مرحله تصویربرداری قرار دارد و فیلمنامه آن یک درام اجتماعی به قلم بهمن کامیار است
که در خلاصه آن آمده: تاول که می زند باید از آن رها شوی ، رهایی از بندهایی که گره آن بازشدنی نیست و تا باز نشود ، بار این زخم بر دوش خواهد ماند.
سینمایی
نام فیلم | سال |
---|---|
گفت هرسه نفرشان | ۱۳۵۹ |
خط قرمز | ۱۳۶۰ |
تیغ و ابریشم | ۱۳۶۴ |
اجارهنشینها | ۱۳۶۵ |
بیپناه | ۱۳۶۵ |
سرب | ۱۳۶۷ |
مادر | ۱۳۶۸ |
پرده آخر | ۱۳۶۹ |
نرگس | ۱۳۷۰ |
راز گل سرخ | ۱۳۷۱ |
تماس شیطانی | ۱۳۷۱ |
بانی چاو | ۱۳۷۴ |
عشق گمشده | ۱۳۷۵ |
جوانمرد | ۱۳۷۵ |
ساغر | ۱۳۷۶ |
آب و آتش | ۱۳۷۹ |
زهر عسل | ۱۳۸۱ |
کاغذ دیواری زرد | [۵]۱۳۸۲ |
مجموعه تلویزیونی
- بخش چهار جراحی (۱۳۶۷)
- بانی چاو (۱۳۷۵)
- پهلوانان نمیمیرند (۱۳۷۶)
- خانه سبز (۱۳۷۷)
- راه سوم (۱۳۷۷)
- روشنتر از خاموشی (۱۳۷۹)
تئاتر
- آدمک مومی
- آن شب که تورو زندانی بود
- الموت
- بیا تا گل برافشانیم
- پیروزی در شیکاگو
- تراژدی کسری
- چمدان
- شاهزاده و گدا
- عنکبوت
- فیزیکدان ها
- همه پسران من
گویندگی
گویندگی در کاست «آفریقا»
(کاری از پرتو اشراق و ناصر آقایی)
جوایز
- ۱۳۶۹ – نهمین جشنواره فیلم فجر – بهترین بازیگر نقش اول زن برای پرده آخر
- ۱۳۶۷ – هفتمین جشنواره فیلم فجر – دیپلم افتخار برای سرب
- ۱۳۷۰ – دهمین جشنواره فیلم فجر – تقدیر بهخاطر بازی در نرگس