دو روش برای سفیدی دندان

۲راه سفید کردن دندان

سفید کردن دندان یا بلیچینگ ۲روش اصلی دارد :در یک روش دندانپزشک در مطب با استفاده از مواد سفید کننده که غلظت وقدرت بالایی دارد،دندانها را سفید می کند که لازمه آن پوشاندن محیط  دهان وبافت های درونی غیر از دندان، تااز برخوردماده سفید کننده در امان بمانند .

سفید کردن دندان در مطب ۴۰۰تا۶۰۰هار تومان هزینه بر می دارد .

روش دوم :دندان پزشک قالبی تهیه میکند که بیمار در خانه ماده سفید کننده را داخل آن  می ریزد وروی دندان ها می گذارد .بالطبع چون این روش کنترل کمتری به وسیله دندان پزشک وجود دارد ،از موادبا غلظت وقدرت کمتری استفاده می شود .

ماده سفیدکننده غلظت بالایی دارد ومی تواند باعث ایجاد سوختگی در بافت های دهان ولثه ،زبان وگونه ها شود پس باید از محیط داخل دهان محافظت شود .در روش اول حداقل بیمار باید بیمار ۲ جلسه به فاصله یک هفته به دندان پزشک مراجعه کند .در روش دوم ۲هفته باید هر روز از مواد سفید کننده استفاده کرد .انجام این روش ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت .

مطالعات مکرر علمی نشان داده که نتیجه هر دوروش یکسان است .واما در مورد سفید کننده ها محصولات سفید کننده که در داروخانه ها رایج شده است باید گفت که این روش ها هیچ کدام تاثیر دائم ندارند وبرای کسانی که برای مدت کوتاهی میخواهند دندان های سفید داشته باشند مناسب است .

دو روش برای سفیدی دندان

دو روش برای سفیدی دندان

وامادستگاه های خانگی سفید کننده دندان اگر این دستگاه ها غیر استاندارد ودوز ماده سفید کننده بالا باشد می تواند به بافت دهان آسیب وارد کند برخی دستگاه ها هم که دارای نور uvویا نور ماورای بنفش LEDدارند وبرخی نیز از نور لیزر استفاده می کنند این نورها فقط نقش تسریع کننده اثر ماده سفید کننده را دارند در ضمن نور UV برای پوست وبافت های دهان زیان آور است ودر صورتی که دستگاه ها نور ماوراءبنفش دارد باید لب ها وبافت های دوردهان راکامل بپوشانیم .

در صورتی که در اثرسهل انگاری پوست دست یا صورت ویا مخاط دهان به ژل سفید کننده آغشته شد خیلی سریع باید با آب شست .ویا ازدهان شویه برای پاک کردن آن استفاده کردعلاوه بر آن از ترمیم کننده ، خنک کننده ها وبی حس کننده ها، برای کاهش درداستفاده کرد .زخم ها را هم باید تمیز نگه داشت تا دچار عفونت ومشکلات ثانویه نشوند . بر خلاف تصور همگان استفاده از ضد آفتاب هنگام استفاده از دستگاه های که نور UVتاثیری ندارد وکمک کننده نیست. نور ماوراء بنفش می تواند باعث بروز تغییرات ژنتیکی وسرطان زا شود .

اختصاصی مای اپرا

منبع :مای اپرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *