ساخت بهترین صابون اصلاح برای خانم ها و آقایان در خانه

ساخت

ساخت بهترین صابون اصلاح برای خانم ها و آقایان در خانه

ساخت بهترین صابون اصلاح برای خانم ها و آقایان در خانه

ساخت بهترین صابون اصلاح برای خانم ها و آقایان در خانه

 

 

 

 

صابون دست سازی که برای هنگام اصلاح بدن و یا صورت آقایان و یا خو خانم ها

بسیار کاربرد دارد و تکنیکی بسیار ساده داشته و می تواند

بهترین هدیه برای روز پدر و یا حتی برای کودکان شما باشد .

شما می توانید از پایه پودر صابون را از فروشگا ها تهیه کنید ولی اگر می خواهید

کمی برایتان به صرفه و ارزان تر باشداز رنده کردن همان صابون مراغه یک نوع

پودر اولیه برای این صابون تهیه کنید .

ساخت بهترین صابون اصلاح برای خانم ها و آقایان در خانه

ساخت بهترین صابون اصلاح برای خانم ها و آقایان در خانه

مواد مورد نیاز  برای این دستور العمل 

تصویر مواد مورد نیاز برای ساختن صابون خانگی و دست ساز اصلاح صورت

مواد مورد نیاز برای ساختن صابون خانگی و دست ساز اصلاح صورت

ساخت بهترین صابون اصلاح برای خانم ها و آقایان در خانه

 

دستور العمل ساختن صابوناصلاح :

موارد مورد نیاز:

پودر صابون پایه سفید 

۱ قاشق سوپخوری (یا کمتر)  کره نارگیل

۳-۴ کپسول مایع ویتامین E

۱ قاشق چایخوری  روغن دانه کنجد

۱ قاشق چایخوری روغن زیتون 

اسانس دلخواه

۱/۴ فنجان  بلغور جو دوسر 

گلیسیرین شیشه بزرگ استریل شیشه ای 

قاشق پلاستیکی برای هم زدن فلزی نباشد 

قالب (شما می توانید چیپ خوب تمیز را برای یک قالب دایره ای یکبار مصرف استفاده کنید. )

ساخت بهترین صابون اصلاح برای خانم ها و آقایان در خانه

 

ساخت صابون

  •  پایه صابون را به تکه های کوچک برش دهید و آنها را در ظرف شیشه ای استریل قرار دهید. روی ظرف بخار  (کتری) با حرارت کم قرار دهید. حرارت به مقداری که صابون ذوب و یکدست شود .
  • شیشه را روی بخار آب بگذارید و پایه صابون را به آرامی و یکنواخت ذوب کنید و گاهی اوقات تکان دهید.
  • در حالی که پایه صابون شما ذوب می شود، بلغور جو دوسر را به مواد اضافه کنید  .
  • روغن کنجد و روغن زیتون را اندازه گیری کنید (یک قاشق چای خوری ) و کپسول های ویتامین E را باز کنید و این ترکیبات را با هم مخلوط کنید.
  •  پایه صابون  را تا زمانی که به طور کامل ذوب شده و هیچ قطعه ای باقی نمانده، هم بزنید. گرما را تا حد لازم کاهش دهید تا صابون را از جوشاندن یا پرتاب شدن پیشگیری کنید. صابون که خیلی گرم  شود روغن های ضروری را سوزانده و کیفیت صابون را به طور کلی کاهش می دهد، بنابراین مراقب باشید که بیش از حد گرم نکنید.
  • این مخلوط صابون سریع شروع به ضخیم شدن می کند، بنابراین شما باید سریع حرکت کنید. بعد کره شیا را اضافه کنید و با مخلوط هم مخلوط می شود.
  • بعدا مخلوط روغن و ویتامین خود را اضافه کنید در حالی که به آرامی هم بزنید. شما لازم نیست که قبل از انجام این کار، کره شیا را بخواهید ذوب کنید .
  • هنگامی که همه چیز ذوب شد و صاف شد در مرحله نهایی زمان اضافه کردن روغن های ضروری است.  همیشه در آخرین مرحله اضافه کنید – اگر آنها  قبل از اینکه صابون شروع به خنک شدن اضافه شوند، می تواند بخار آن ها را میسوزاند و بوی و قدرت خود را از دست میدهند. زمانی که صابون  شروع به کمی ضخیم شدن کرد  آن زمان روغن های ضروری را اضافه کنید .
  • درست قبل از آماده شدن برای ریختن قالب خود، چند قطره از هر روغن را در قسمت های مساوی اضافه کنید.با پنج قطره از هر کدام  هم بزنید و هم ببویید. اگر می خواهید خواص قویتری از هر کدام داشته باشذ، چند قطره بیشتر از هر یک اضافه کنید. این  شدت قابل تنظیم با توجه به سلیقه شما و شریک زندگی شما است.

صابون را در یک قالب بریزید

 ساختن صابون خانگی و دست ساز اصلاح صورت

در اینجا من صابون را به قالب آماده ریختم. به آرامی تا  حباب های هوا را در آن بوجود نیاید.

ساخت بهترین صابون اصلاح برای خانم ها و آقایان در خانه

ریختن صابون

صابون خود را به قالب های آماده خود بریزید قالب های پلاستیکی سیلیکونی بهترین گزینه به دلیل انعطاف پذیری می باشند .شما می توانید قالب های صابون را در فروشگاه های صنایع دستی خریداری کنید .

 

این صابون به مدت طولانی خراب نمی شوند ولی برای اینکه بتوانید بهتر و بیشتر استفاده کنید بعد از استفاده خشک کنید و در جای خشک نگه دارید .شما می توانید بلغور جو دو سر را که بسیار تسکین دهنده برای پوست در زمان اصلاح می باشد و پوست را نرم و لطیف می کند در صابون مشاهده کنید .بهترین زمان برای ریختن جو دوسر در صابون زمانی که در حال خنک شدن و نه خیلی داغ است که این دانه ها در صابون معلق شوند در قسمت زیرین صابون نباشند .

ساخت بهترین صابون اصلاح برای خانم ها و آقایان در خانه

چرا این صابون اصلاح بهترین است

عناصر –  بدون الکل،هیچ ماده تحریک کننده، مواد شیمیایی یا پرکننده هایی که در محصولات تجاری یافت می شوند وجود ندارد. در زیر مواد و منافع آنها برای پوست شما ارائه می شود.

  • ویتامین E: یک آنتی اکسیدان حیاتی است که باعث بهبود عملکرد سلول و بافت می شود و برای پوست و حفاظت از آن در حین رطوبت و مواد مغذی عالی است.
  • روغن کنجد : با آنتی اکسیدان ها بارور شده و این روغن یکی از قوی ترین شفا دهنده های طبیعی است که می توانید به صابون ها و لوسیون های خود اضافه کنید. این ترکیبی کامل از اسید های چرب ضروری است که پوست و بدن شما نیاز دارد و همچنین دارای خواص ضد التهابی است که در صابون اصلاح کننده طبیعی است.
  • کره شیا: مرطوب و محافظت پوست بدون مسدود شدن حفره ها. این ماده عمیقا نفوذ و منبع غنی از ویتامین A و E است – مواد مغذی شما باید پوست خود را تعمیر و حفظ الاستیک.
  • روغن زیتون : روغن زیتون مانع بر روی پوست می شود که رطوبت پوست از بین برود . همچنین اجازه می دهد که تیغ صورت خود را به صورت صاف و صاف و نرم و لطیف روی پوست کشیده شده و برای محافظت از پوست و جلوگیری از بریده شدن پوست به کار می رود.
  • بلغور جو دوسر: بسیار آرام و بی دردسر پوست را نرم می کند.  خارش و تحریک را خنثی می کند.
  • گلیسیرین: صابون به طور طبیعی تولید شده و حتی پایه صابون آن را گلیسیرین می نامند – که محصول طبیعی تولید شده در طول روند صابون است. گلیسیرین نرم کننده طبیعی است که برای پوست بسیار سالم است و انواع مختلفی دارد. به همین دلیل است که محصولات تجاری گلیسیرین در مقادیر کافی آنها را ندارد. تولید کنندگان عمده گلیسیرین و فروش آن را برای استفاده در محصولات دیگر،  خیلی کم در ساخت صابون استفاده می کنند و به جای ان از  الکل، پرکننده ها و دیگر محصولات نفتی که برای پوست استفاده می کنند.

 

آیا تا به حال صابونساخته اید ؟

۲ پاسخ

  1. opra2 گفت:

    سلام به شما دوست عزیز ..استفاده از کره شیا به لحاظ خواص بینظیری که دارد یکی از دلایل ضد التهابی این صابون میباشد ولی اگر نمیتوانید تهیه کنید روغن نارگیل اصل نیز می توانید به کار ببرید حتی یک گزینه بالاتر و مقداری از روغن آرگان هم می توانید به لحاظ خواص بینظیر اضافه کنید .در مورد پایه صابون از صابون بچه هم می توانید استفاده کنید البته این صابون را باید با رنده خیلی ریز رنده کنید تا صاف و یکدست باشد . و موقع ساخت صابون به راحتی با مواد مخلوط و یکدست شود. با تشکر از ارسال دیدگاهتون .شاد باشید .

  2. Felan,fis@n گفت:

    سلام.میخواستم بگم این کره شیا که شما گفتین رو از کجا میتونم تهیه کنم؟توی شهر ما نه کره شیا گیر میاد نه پایه صابون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *